BYD ziet winst verdrievoudigen

BYD •
De halfjaarlijkse omzet van BYD steeg met 73 procent.
Redactie Redactie
Foto: Shutterstock

De nettowinst van BYD, China’s grootste fabrikant van elektrische auto’s, is in de eerste helft van dit jaar verdrievoudigd. De winst kwam uit op bijna 11 miljard yuan, omgerekend 1,4 miljard euro. De halfjaarlijkse omzet steeg ook, met 73 procent tot zo’n 260 miljard yuan, wat neerkomt op zo’n 33 miljard euro.

“Tijdens de eerste helft van dit jaar hebben Chinese autofabrikanten geprofiteerd van de verschuiving naar geëlektrificeerde voertuigen, waarbij ze opkwamen als sterke concurrenten in een felle markt”, stelt BYD in een toelichting aan persbureau AFP.

De Chinese concurrent Geely Automobile Holdings, onder andere eigenaar van automerken als Zeekr, Lynk & Co, Livan en grootaandeelhouder van Volvo, maakte vorige week bekend dat de winst minimaal was gestegen in de eerste helft van dit jaar. Dat kwam volgens de onderneming door concurrentie en de prijzenoorlog op de Chinese markt. De prijzenslag lijkt dus minder effect te hebben op de halfjaarcijfers van BYD.

Oproep

De ceo van BYD, Wang Chuanfu, deed eerder deze maand een oproep om de prijsoorlog tussen EV-fabrikanten in het Aziatische land te stoppen. “Chinese fabrikanten moeten zich verenigen om van China een wereldwijde krachtpatser in de autoproductie te maken”, aldus Wang Chuanfu op een conferentie.

‘China is bijna de grootste auto-exporteur ter wereld’

BYD ziet winst verdrievoudigen | Automotive Online

BYD ziet winst verdrievoudigen

BYD •
De halfjaarlijkse omzet van BYD steeg met 73 procent.
Redactie Redactie
Foto: Shutterstock

De nettowinst van BYD, China’s grootste fabrikant van elektrische auto’s, is in de eerste helft van dit jaar verdrievoudigd. De winst kwam uit op bijna 11 miljard yuan, omgerekend 1,4 miljard euro. De halfjaarlijkse omzet steeg ook, met 73 procent tot zo’n 260 miljard yuan, wat neerkomt op zo’n 33 miljard euro.

“Tijdens de eerste helft van dit jaar hebben Chinese autofabrikanten geprofiteerd van de verschuiving naar geëlektrificeerde voertuigen, waarbij ze opkwamen als sterke concurrenten in een felle markt”, stelt BYD in een toelichting aan persbureau AFP.

De Chinese concurrent Geely Automobile Holdings, onder andere eigenaar van automerken als Zeekr, Lynk & Co, Livan en grootaandeelhouder van Volvo, maakte vorige week bekend dat de winst minimaal was gestegen in de eerste helft van dit jaar. Dat kwam volgens de onderneming door concurrentie en de prijzenoorlog op de Chinese markt. De prijzenslag lijkt dus minder effect te hebben op de halfjaarcijfers van BYD.

Oproep

De ceo van BYD, Wang Chuanfu, deed eerder deze maand een oproep om de prijsoorlog tussen EV-fabrikanten in het Aziatische land te stoppen. “Chinese fabrikanten moeten zich verenigen om van China een wereldwijde krachtpatser in de autoproductie te maken”, aldus Wang Chuanfu op een conferentie.

‘China is bijna de grootste auto-exporteur ter wereld’