Zo zorg je voor betaalde innameschades én een tevreden klant

Jaarlijks laten Nederlandse leasebedrijven en fleetowners 15,4 miljoen euro omzet liggen doordat ze schades aan hun voertuigen die tot een reële waardevermindering leiden, niet aan de klant doorberekenen.

Natuurlijk: na de gebruiksperiode moet de waardevermindering op de consument of werknemer worden verhaald. Dat levert vaak een dissatisfier op voor de klant. De vordering komt meestal onverwacht en eigenlijk altijd op het verkeerde moment: namelijk als de klant op het punt staat staat een nieuw (private) leasecontract af te sluiten.

Laat de consument zelf de inspectie uitvoeren

In de whitepaper van Autoinspectie.nl wordt het probleem, de onverwachte en ongewenste vorderingen, onderzocht en de oplossing gepresenteerd: laat de klant de inspectie zelf uitvoeren. Daar bestaat inmiddels een gebruiksvriendelijke app voor. Het grote voordeel is bewustwording: berijders zien met eigen ogen welke krassen, deuken en interieurschades de auto heeft opgelopen in de tijd dat zij die in gebruik hadden. En dat levert leasemaatschappijen en fleetowners duidelijke voordelen op.

Vul hiernaast uw gegevens in en ontvang gratis de whitepaper.