Bosch opent reparatieportal elektronica

Redactie Redactie
• Laatste update:

Via de website Bosch-repair-service.com kan werkplaatspersoneel herstel aanvragen van defect elektronische componenten zoals displays, motorregel- en navigatieapparatuur, audiosystemen en diagnosetoestellen voor personen- en bedrijfswagens.

Automobilisten kunnen via het portal vragen wat ze moeten doen in geval van brandende waarschuwingslampjes, haperende motor, defecte radio of navigatie. Bosch adviseert hen naar de werkplaats te gaan voor een professionele diagnose.

De elektronicafabrikant komt met deze service omdat het voor garagebedrijven in de praktijk vaak moeilijk blijkt onderdelen te repareren voor een prijs die in verhouding staat tot de restwaarde van het voertuig.

Procedure
De procedure is zo eenvoudig mogelijk gehouden. Na registratie op het portal en vaststelling van het defect, kan de klant aan de hand van het Bosch- of apparaatnummer het juiste onderdeel opzoeken en reparatie aanvragen. Een koerier komt het defecte apparaat ophalen en brengt het naar de Bosch Electronic Repair Service. Daar wordt het volgens de normen van de producent hersteld en getest. In principe gaat het apparaat binnen 48 uur weer terug naar de werkplaats.

Bosch rekent vaste tarieven of stelt, als dat niet kan, een offerte op. De klant kan dan beoordelen of repartie zinvol is. Op elke reparatie zit één jaar garantie.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.