Mobiliteitsmanagement: platform vervangt taskforce

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het nieuwe platform moet een combinatie op poten zetten van mobiliteitsmanagement en het zogeheten ‘nieuwe werken’, schrijft de Waal in een begeleidende brief aan de minister. Het hoofddoel van het nieuwe platform is het versnellen en professionaliseren van de effecten die initiatieven op het gebied van mobiliteitsmanagement en ‘het nieuwe werken’ hebben, zodat slim werken en reizen helemaal ingeburgerd raken.

Fiets
Slim werken en slim reizen houdt in dat mensen eerst bepalen of er wel gereisd moet worden en als dat zo is, dat ze de efficiëntste manier van reizen kiezen; de ene keer met het openbaar vervoer of fiets, de andere keer met de auto of een combinatie van deze vervoermiddelen. Slim werken betekent ook dat mensen niet altijd naar het kantoor van de baas gaan, maar onder andere ook thuis werken. Door deze maatregelen wordt het aantal autokilometers in de spits teruggebracht. 

Achterban
Het platform SWSR moet een netwerkorganisatie worden, waarin de betrokken partijen zelf bepalen op welke manier zij hun doelen willen bereiken. Volgens TFMM moeten zij zich vooral richten op die zaken die in het kader van hun eigen organisatie of achterban belangrijk zijn. Zo kan het zogeheten ‘nieuwe werken’ met campagnes gepropageerd worden. Hierbij zullen onder andere partijen als de Fietsersbond en Milieu Centraal een rol spelen. Andere bedrijven en instanties die participeren in het platform SWSR staan in het rapport van de TFMM.

Klik HIER voor de brief van Lodewijk de Waal aan minister Schultz en HIER voor de volledige tekst van het TFMM-rapport.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.