Nieuweautokopen ontmerkt merksites

Redactie Redactie
• Laatste update:

“In de oude stijl leken onze webpagina’s te veel op die van de importeur of dealers. Dat wekte verwarring bij de klanten”, zegt oprichter en mede-eigenaar Paul de Vries. “Die dachten soms dat ze een overeenkomst hadden gesloten met de importeur of een dealer, waardoor de koop in een aantal gevallen op het laatst afketste. Nu is het verband met nieuweautokopen.nl meteen duidelijk.”

Importeurs
Hoewel dit de belangrijkste reden voor de aanpassing is, bevestigt De Vries dat hij ook verscheidene verzoeken van importeurs en dealers heeft ontvangen om beter onderscheid te maken met de sites van het officiële merkkanaal. “Vooral op het gebruik van het merklogo reageert een aantal importeurs fel.” Tot rechtszaken is het volgens De Vries overigens nog nooit gekomen.

Mazda eerst
Op de vernieuwde merkspecifieke sites staat nu dezelfde informatie als op de moedersite Nieuweautokopen.nl en bij het aanvragen van een offerte wordt de klant daar ook naartoe geleid.
De eerste site die is aangepast is Mazdakopen.nl. Daarna volgen de andere automerken ‘die ertoe doen’. Mazda was de eerste vanwege de CX-5. “Dit model is enorm in trek”, aldus De Vries. “Maar ook Fiat, Ford, Hyundai, Kia, Seat, Skoda en Toyota doen het online goed.”

Ambities
De Vries heeft al jaren de ambitie om de grootste autoverkoper van Nederland worden, maar dat duurt langer dan verwacht. “De markt toont zich weerbarstig, maar op termijn moet het lukken. We hebben het voordeel dat we geen merkbeperking kennen en 24 uur per dag bereikbaar zijn. Maar afgelopen week hadden we een call ratio van 64. Dat betekent dat we 64 telefoontjes moeten doen, zoals leadopvolging of nabellen, om één order te schrijven. Zoveel bellen lukt een verkoper alleen als hij er geen andere taken bij heeft.”Klik hier voor meer informatie over Nieuweautokopen.nl. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.