‘Autofabrikanten moeten veiligheid ADAS verbeteren’

Michael van Wijngaarden Michael van Wijngaarden
• Laatste update:
Autofabrikanten moeten veiligheid ADAS verbeteren

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 
Geplaatst in rubriek:
Michael van Wijngaarden
Michael van Wijngaarden

Sinds 2019 in dienst bij ProMedia, schrijft voor de titels Automotive en Fleet & Mobility. Tevens juryvoorzitter voor de verkiezingen van Occasion, Zakenauto en Bestelauto van het Jaar. Trekt er graag op uit in zijn als camper omgebouwde Ford Transit.

Reacties

  • Huub Bloem

    Voor de onderzoeksraad is het ADAS een black box. Dat klopt wat hun betreft, ze hebben geen flauw idee waar ze over praten, wat deze systemen doen en hoe ze werken.
    Als voorbeeld, ze weten niet wat in welke auto zit. Iedere auto wordt volgens een detail spec gebouwd. Iedere autofabrikant is verplicht deze gegevens 10 jaar te bewaren! Kenners weten precies welke systemen in iedere auto zitten en wat deze systemen wel en niet doen. Dijselbloem, dit is werk voor de SWOF!

  • Automobielmanagement.nl > Bestuurder vaker afgeleid door rijhulpsystemen

    […] en automatisering in het wegverkeer’ tot de conclusie dat door het gebruik van ADAS de verkeersveiligheid onder druk komt te staan. “ADAS vormen vooral voor de gebruikers en de overheid op allerlei niveaus een ‘black box’. […]