‘Kwaliteit schadeherstel keldert door prijsdruk’

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Schadehersteller

    Wat een flauwekul! Gecontracteerde schadeherstelbedrijven gebruiken altijd originele merkonderdelen. Alleen in geval van een dreigend totaal verlies wordt er IN OVERLEG MET DE KLANT uitgeweken naar alternatieve, niet originele onderdelen.

  • onderdelenleverancier

    Dit staat bol van de (foute) aannames….
    – hoezo zijn onderdelen die niet uit het dealerkanaal komen bij voorbaat slechter van kwaliteit ?
    – Hoezo verlies van fabrieksgarantie ?
    – Hoezo jatten ?
    – Wat zijn originele onderdelen ?
    Allemaal misscien “experts” op hun eigen vakgebied maar dus niet noodzakelijkerwijs op onderdelengebied.

  • Tedje van Es

    Wat een ongelofelijk flutverhaal. Waarom wordt dat hier herhaald?

  • Kelder

    Wij sluiten ons geheel aan bij de reactie van “Schadehersteller” Precies zo gaat het bij ons ook. Als er TL dreigt en de klant wil graag de auto terug wordt er altijd overleg gepleegd en verder gebruiken we ALTIJD origineel.

  • H. Warmenhoven

    het is naar mijn een onjuist en tendentieus verhaal, gewoon overgenomen zelfs door TROS-Radar zonder enige vorm van wederhoor. kennelijk is men uit op reklame voor eigen naam. met de prijs gestuurde schade is de barnche niet blij en tekent de onbalans in de marktstructuur en verhoudingen. niet zelden zet een dealer “sympathieke druk”op de klant om voor de bemiddeling zo’n 20% korting op te strijekn en levert de onderdelen leuk mee, ook die marges strijken ze op.

    verder aan de reageerders, het si sterker als je gewoon open en transparant je naam vermeld, schuilnamen versterkt het Miami Vice imago, raak dat nu eens kwijt, vooral in deze tijd!
    jullie doen niets om je voor te schamen, toch?

‘Kwaliteit schadeherstel keldert door prijsdruk’ | Automotive Online

‘Kwaliteit schadeherstel keldert door prijsdruk’

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Schadehersteller

    Wat een flauwekul! Gecontracteerde schadeherstelbedrijven gebruiken altijd originele merkonderdelen. Alleen in geval van een dreigend totaal verlies wordt er IN OVERLEG MET DE KLANT uitgeweken naar alternatieve, niet originele onderdelen.

  • onderdelenleverancier

    Dit staat bol van de (foute) aannames….
    – hoezo zijn onderdelen die niet uit het dealerkanaal komen bij voorbaat slechter van kwaliteit ?
    – Hoezo verlies van fabrieksgarantie ?
    – Hoezo jatten ?
    – Wat zijn originele onderdelen ?
    Allemaal misscien “experts” op hun eigen vakgebied maar dus niet noodzakelijkerwijs op onderdelengebied.

  • Tedje van Es

    Wat een ongelofelijk flutverhaal. Waarom wordt dat hier herhaald?

  • Kelder

    Wij sluiten ons geheel aan bij de reactie van “Schadehersteller” Precies zo gaat het bij ons ook. Als er TL dreigt en de klant wil graag de auto terug wordt er altijd overleg gepleegd en verder gebruiken we ALTIJD origineel.

  • H. Warmenhoven

    het is naar mijn een onjuist en tendentieus verhaal, gewoon overgenomen zelfs door TROS-Radar zonder enige vorm van wederhoor. kennelijk is men uit op reklame voor eigen naam. met de prijs gestuurde schade is de barnche niet blij en tekent de onbalans in de marktstructuur en verhoudingen. niet zelden zet een dealer “sympathieke druk”op de klant om voor de bemiddeling zo’n 20% korting op te strijekn en levert de onderdelen leuk mee, ook die marges strijken ze op.

    verder aan de reageerders, het si sterker als je gewoon open en transparant je naam vermeld, schuilnamen versterkt het Miami Vice imago, raak dat nu eens kwijt, vooral in deze tijd!
    jullie doen niets om je voor te schamen, toch?