Van Westrienen (ex-Van Roosmalen) start consultancybedrijf

Bart Kuijpers Bart Kuijpers

Dat meldt Van Westrienen aan Automotive.

Van Westrienen, die behalve bij Van Roosmalen ook werkte bij Van Tilburg-Bastianen, Peugeot Nederland en Renault Nederland, ziet dat er winst valt te behalen bij ketenvraagstukken. “Je ziet dat de wederzijdse afhankelijkheid soms knelt en van alle partijen aanpassingsvermogen vraagt. Dan gaat het bijvoorbeeld om de keten fabrikant-importeur-dealer, maar ook om andere partijen die invloed hebben op de keten zoals verzekeraars, schadebedrijven en leasemaatschappijen. Als binnen een keten de focus ligt op winst op korte termijn, dan ga je soms voorbij aan kansen die op de langere termijn meer kunnen opleveren voor alle betrokken partijen, bijvoorbeeld door het vergroten van marktkansen en het verlagen van kosten.”

Zijn ervaring bij (corporate) importorganisaties en dealergroepen helpt volgens Van Westrienen, omdat hij weet hoe het is om bedrijven in de praktijk te leiden. “Het is een mooi en logisch moment in mijn loopbaan om die kennis en kunde nu op een andere manier in te zetten.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Van Westrienen (ex-Van Roosmalen) start consultancybedrijf | Automotive Online

Van Westrienen (ex-Van Roosmalen) start consultancybedrijf

Bart Kuijpers Bart Kuijpers

Dat meldt Van Westrienen aan Automotive.

Van Westrienen, die behalve bij Van Roosmalen ook werkte bij Van Tilburg-Bastianen, Peugeot Nederland en Renault Nederland, ziet dat er winst valt te behalen bij ketenvraagstukken. “Je ziet dat de wederzijdse afhankelijkheid soms knelt en van alle partijen aanpassingsvermogen vraagt. Dan gaat het bijvoorbeeld om de keten fabrikant-importeur-dealer, maar ook om andere partijen die invloed hebben op de keten zoals verzekeraars, schadebedrijven en leasemaatschappijen. Als binnen een keten de focus ligt op winst op korte termijn, dan ga je soms voorbij aan kansen die op de langere termijn meer kunnen opleveren voor alle betrokken partijen, bijvoorbeeld door het vergroten van marktkansen en het verlagen van kosten.”

Zijn ervaring bij (corporate) importorganisaties en dealergroepen helpt volgens Van Westrienen, omdat hij weet hoe het is om bedrijven in de praktijk te leiden. “Het is een mooi en logisch moment in mijn loopbaan om die kennis en kunde nu op een andere manier in te zetten.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.