Chrysler-dealers willen compensatie verlies Dodge

Redactie Redactie
• Laatste update:

Als gevolg van de samenwerking tussen Fiat en Chrysler gaan in Europa Lancia en Chrysler in elkaar op. Hierdoor moeten in Nederland beide dealernetwerken geïntegreerd worden. Chrysler heeft in Nederland 28 contractpartners, Lancia 24. In het nieuwe netwerk is plaats voor ongeveer 30 contractanten met 40 outlets. Inmiddels hebben alle beoogde partners een ‘letter of intent’ ontvangen.

Cultuurshock
Een van de grootste moeilijkheden bij de integratie van beide merken in Nederland is het enorme verschil tussen Italiaanse fijnzinnigheid en Amerikaanse musclecars. Maar ook is er een totaal andere bedrijfscultuur. Bijna alle dealers zien de cultuurclash als een groot probleem.

Een andere grote klacht vanuit de Chrysler-hoek betreft Dodge. De dealers stellen veel geïnvesteerd te hebben in het merk, terwijl het nu zomaar uit de markt wordt genomen (de Dodge Caliber en Journey worden opgenomen in het Fiat-gamma). De dealervereniging is momenteel aan het onderzoeken of het de geleden schade kan verhalen op Fiat.

In het artikel komt onder andere Jan Flipsen aan het woord. Op het moment van schrijven was hij nog de directeur van Fiat Group Automobiles Nederland. Hij vertrok echter deze week.

Lees het hele artikel in Automotive nr 13, die vandaag zowel verschijnt in print als op de website.
(Voor dit deel van de site heeft u een inlogcode nodig. Vraag een van de online abonnementen aan, en u ontvang direct uw code. NB met het Free Abonnement kunt u niet het online magazine bekijken).

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Chrysler-dealers willen compensatie verlies Dodge | Automotive Online

Chrysler-dealers willen compensatie verlies Dodge

Redactie Redactie
• Laatste update:

Als gevolg van de samenwerking tussen Fiat en Chrysler gaan in Europa Lancia en Chrysler in elkaar op. Hierdoor moeten in Nederland beide dealernetwerken geïntegreerd worden. Chrysler heeft in Nederland 28 contractpartners, Lancia 24. In het nieuwe netwerk is plaats voor ongeveer 30 contractanten met 40 outlets. Inmiddels hebben alle beoogde partners een ‘letter of intent’ ontvangen.

Cultuurshock
Een van de grootste moeilijkheden bij de integratie van beide merken in Nederland is het enorme verschil tussen Italiaanse fijnzinnigheid en Amerikaanse musclecars. Maar ook is er een totaal andere bedrijfscultuur. Bijna alle dealers zien de cultuurclash als een groot probleem.

Een andere grote klacht vanuit de Chrysler-hoek betreft Dodge. De dealers stellen veel geïnvesteerd te hebben in het merk, terwijl het nu zomaar uit de markt wordt genomen (de Dodge Caliber en Journey worden opgenomen in het Fiat-gamma). De dealervereniging is momenteel aan het onderzoeken of het de geleden schade kan verhalen op Fiat.

In het artikel komt onder andere Jan Flipsen aan het woord. Op het moment van schrijven was hij nog de directeur van Fiat Group Automobiles Nederland. Hij vertrok echter deze week.

Lees het hele artikel in Automotive nr 13, die vandaag zowel verschijnt in print als op de website.
(Voor dit deel van de site heeft u een inlogcode nodig. Vraag een van de online abonnementen aan, en u ontvang direct uw code. NB met het Free Abonnement kunt u niet het online magazine bekijken).

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.