MisterGreen Lease opent nieuw occasion- en aflevercentrum

Mister Green • Het bedrijf zet vol in op occasion lease.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Het occasioncenter van MisterGreen. (Foto: MisterGreen)

Leasemaatschappij MisterGreen Lease heeft vorige week een occasion- en aflevercentrum geopend in Weesp. Dat meldt het bedrijf. Klanten kunnen er terecht voor het uitkiezen van een lease Tesla, voor specifiek EV-onderhoud, bandenwissels en technische keuringen van hun Tesla.

Het bedrijf biedt ook occasion lease en private lease aan en verwacht hierin fors te groeien. “MisterGreen heeft de intentie om alle Tesla’s met de hardware aanwezig om (deels) autonoom te kunnen rijden, 10 jaar binnen de vloot te houden”, zegt ceo Caroline Asselbergs-van Dijl. “De lage onderhoudskosten van EV’s spelen daarbij een belangrijke rol. In 2030 zullen (deels zelfrijdende) elektrische auto’s de goedkoopste manier van langeafstandsvervoer zijn.”

MisterGreen heeft nu een vloot van 5.000 voertuigen, in vier landen, waarvan het grootste deel bestaat uit Tesla’s.

Het pand is ook van binnen grondig onder handen nomen.

Prijsverlagingen

De recente prijsverlagingen bij Tesla en de enorme vloot van Models 3 die uit de lease gaan komen, baren oprichter Mark Schreurs geen grote zorgen. “Wij hebben altijd verder gekeken dan de eerste lease-inzet en willen een toonaangevende speler worden in de wereld van deels-autonome elektrische auto’s met als doel om elektrisch rijden betaalbaar te maken. Sinds 2019 kunnen Tesla’s met de juiste hardware in potentie (in de toekomst) zelfrijden, dus verkoop in 2024 zal een gemiste kans zijn. Immers, met een simpele software update heb je een Tesla met veel meer mogelijkheden.”

Bovendien zal het effect verwateren, stelt Schreurs. “Wij verwachten dat in combinatie met de schaarste van gebruikte EV’s en de vraag naar gebruikte EV’s vanaf 2025, het effect van de prijsdaling zal compenseren.” Ook de overgang naar elektrische mobiliteit zorgt voor ondersteuning van de vraag. “De productie van ICE-voertuigen zal sneller dalen dan de productie van BEV’s stijgt. Dit zal een positief effect hebben op de restwaarden.”

Autonoom rijden

Schreurs behoort tot de groep mensen die het meest overtuigt is van de mogelijkheden van zelfrijdende voertuigen. Dit is ook een van de redenen dat het bedrijf vooral Tesla’s inzet.

Schreurs meldt dat hij de Europese wetgeving die de mogelijkheden voor autonoom rijden vergroot, graag versneld ingevoerd ziet. “Deze UNECE-wetgeving voor autonome voertuigen zou al op 1 januari 2024 van kracht kunnen zijn. Dit zou een belangrijke stap zijn in de ontwikkeling van zelfrijdende voertuigen en een enorme stimulans betekenen voor de verdere groei van de markt voor autonome voertuigen. Wij zijn enthousiast over deze ontwikkeling en zijn van plan om de nieuwste technologieën op het gebied van autonome voertuigen te blijven volgen en te implementeren in onze eigen vloot van elektrische voertuigen.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

MisterGreen Lease opent nieuw occasion- en aflevercentrum | Automotive Online

MisterGreen Lease opent nieuw occasion- en aflevercentrum

Mister Green • Het bedrijf zet vol in op occasion lease.
Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
Het occasioncenter van MisterGreen. (Foto: MisterGreen)

Leasemaatschappij MisterGreen Lease heeft vorige week een occasion- en aflevercentrum geopend in Weesp. Dat meldt het bedrijf. Klanten kunnen er terecht voor het uitkiezen van een lease Tesla, voor specifiek EV-onderhoud, bandenwissels en technische keuringen van hun Tesla.

Het bedrijf biedt ook occasion lease en private lease aan en verwacht hierin fors te groeien. “MisterGreen heeft de intentie om alle Tesla’s met de hardware aanwezig om (deels) autonoom te kunnen rijden, 10 jaar binnen de vloot te houden”, zegt ceo Caroline Asselbergs-van Dijl. “De lage onderhoudskosten van EV’s spelen daarbij een belangrijke rol. In 2030 zullen (deels zelfrijdende) elektrische auto’s de goedkoopste manier van langeafstandsvervoer zijn.”

MisterGreen heeft nu een vloot van 5.000 voertuigen, in vier landen, waarvan het grootste deel bestaat uit Tesla’s.

Het pand is ook van binnen grondig onder handen nomen.

Prijsverlagingen

De recente prijsverlagingen bij Tesla en de enorme vloot van Models 3 die uit de lease gaan komen, baren oprichter Mark Schreurs geen grote zorgen. “Wij hebben altijd verder gekeken dan de eerste lease-inzet en willen een toonaangevende speler worden in de wereld van deels-autonome elektrische auto’s met als doel om elektrisch rijden betaalbaar te maken. Sinds 2019 kunnen Tesla’s met de juiste hardware in potentie (in de toekomst) zelfrijden, dus verkoop in 2024 zal een gemiste kans zijn. Immers, met een simpele software update heb je een Tesla met veel meer mogelijkheden.”

Bovendien zal het effect verwateren, stelt Schreurs. “Wij verwachten dat in combinatie met de schaarste van gebruikte EV’s en de vraag naar gebruikte EV’s vanaf 2025, het effect van de prijsdaling zal compenseren.” Ook de overgang naar elektrische mobiliteit zorgt voor ondersteuning van de vraag. “De productie van ICE-voertuigen zal sneller dalen dan de productie van BEV’s stijgt. Dit zal een positief effect hebben op de restwaarden.”

Autonoom rijden

Schreurs behoort tot de groep mensen die het meest overtuigt is van de mogelijkheden van zelfrijdende voertuigen. Dit is ook een van de redenen dat het bedrijf vooral Tesla’s inzet.

Schreurs meldt dat hij de Europese wetgeving die de mogelijkheden voor autonoom rijden vergroot, graag versneld ingevoerd ziet. “Deze UNECE-wetgeving voor autonome voertuigen zou al op 1 januari 2024 van kracht kunnen zijn. Dit zou een belangrijke stap zijn in de ontwikkeling van zelfrijdende voertuigen en een enorme stimulans betekenen voor de verdere groei van de markt voor autonome voertuigen. Wij zijn enthousiast over deze ontwikkeling en zijn van plan om de nieuwste technologieën op het gebied van autonome voertuigen te blijven volgen en te implementeren in onze eigen vloot van elektrische voertuigen.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.