DCDW Podcast 275: Dorianne Richelle van AutoScout24

William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Beeld: DCDW

Snelheid en marge

“Jazeker Paul. Ik ben de countrymanager van AutoScout24 in Nederland. AutoScout is in vijf landen vertegenwoordigd en we bedienen 18 markten. Voor mijn overstap naar AutoScout24 heb ik in de techindustrie gewerkt, onder meer bij Facebook. AutoScout brengt vraag en aanbod samen. We zijn een one stop shop voor consumenten en we genereren kwalitatieve leads waarmee autobedrijven hun voorraad snel en met een grote marge kunnen verkopen. Snelle leadopvolging wordt steeds belangrijker. Daarom hebben we in 2021 WhatsApp Chat aan het platform toegevoegd. WhatsApp is nu al goed voor 20 procent van de communicatie via ons platform en dat aandeel groeit nog steeds.”

Geen eigen voorraad

“Bij de ontwikkeling van nieuwe diensten en producten luisteren we naar de wensen van de branche. We organiseren klankbordbijeenkomsten met ons ontwikkelteam en kritische automotive ondernemers. Uiteraard maken we ook gebruik van alle data die het platform genereert. Wij zien onszelf puur als een platform dat vraag en aanbod digitaal samenbrengt. We hebben geen ambities om zelf voorraad aan te houden of om op de stoel van het autobedrijf te gaan zitten. Binnen onze dienstverlening voor het autobedrijf staat kwaliteit voorop. Zeker als het gaat om leadgeneratie. Autobedrijven hebben liever weinig leads die veel opleveren dan veel leads die niets opleveren.”

AutoScout Smyle

“Met de overname van AutoProff richten we ons op de b2b-markt en met de acquisitie van Leasetrader en Leasevergelijker stappen we in de markt voor shortlease en auto-abonnementen. In Duitsland zijn we begonnen met AutoScout smyle. Consumenten kunnen een auto online kopen inclusief omruilgarantie. Wij halen de auto op bij het autobedrijf, verzorgen de tenaamstelling en leveren de auto af bij de klant. Wij nemen de risico’s voor onze rekening. Ook die van de omruilgarantie. Met AutoScout smyle kunnen autobedrijven zonder extra investering een online aankoopproces aanbieden. Na Duitsland is Nederland het tweede land waar we AutoScout smyle gaan aanbieden, en daar willen we nog dit jaar mee beginnen.”

 

DCDW Podcast 275: Dorianne Richelle van AutoScout24 | Automotive Online

DCDW Podcast 275: Dorianne Richelle van AutoScout24

William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Beeld: DCDW

Snelheid en marge

“Jazeker Paul. Ik ben de countrymanager van AutoScout24 in Nederland. AutoScout is in vijf landen vertegenwoordigd en we bedienen 18 markten. Voor mijn overstap naar AutoScout24 heb ik in de techindustrie gewerkt, onder meer bij Facebook. AutoScout brengt vraag en aanbod samen. We zijn een one stop shop voor consumenten en we genereren kwalitatieve leads waarmee autobedrijven hun voorraad snel en met een grote marge kunnen verkopen. Snelle leadopvolging wordt steeds belangrijker. Daarom hebben we in 2021 WhatsApp Chat aan het platform toegevoegd. WhatsApp is nu al goed voor 20 procent van de communicatie via ons platform en dat aandeel groeit nog steeds.”

Geen eigen voorraad

“Bij de ontwikkeling van nieuwe diensten en producten luisteren we naar de wensen van de branche. We organiseren klankbordbijeenkomsten met ons ontwikkelteam en kritische automotive ondernemers. Uiteraard maken we ook gebruik van alle data die het platform genereert. Wij zien onszelf puur als een platform dat vraag en aanbod digitaal samenbrengt. We hebben geen ambities om zelf voorraad aan te houden of om op de stoel van het autobedrijf te gaan zitten. Binnen onze dienstverlening voor het autobedrijf staat kwaliteit voorop. Zeker als het gaat om leadgeneratie. Autobedrijven hebben liever weinig leads die veel opleveren dan veel leads die niets opleveren.”

AutoScout Smyle

“Met de overname van AutoProff richten we ons op de b2b-markt en met de acquisitie van Leasetrader en Leasevergelijker stappen we in de markt voor shortlease en auto-abonnementen. In Duitsland zijn we begonnen met AutoScout smyle. Consumenten kunnen een auto online kopen inclusief omruilgarantie. Wij halen de auto op bij het autobedrijf, verzorgen de tenaamstelling en leveren de auto af bij de klant. Wij nemen de risico’s voor onze rekening. Ook die van de omruilgarantie. Met AutoScout smyle kunnen autobedrijven zonder extra investering een online aankoopproces aanbieden. Na Duitsland is Nederland het tweede land waar we AutoScout smyle gaan aanbieden, en daar willen we nog dit jaar mee beginnen.”