Actueel: Druk met dagherstel

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het herstellen van cosmetische schades is tegenwoordig gesneden koek: talloze lakkenleveranciers bieden hiervoor concepten aan. Maar om dagherstel in een werkplaats mogelijk te maken, moet ook de calculatie eenvoudig zijn, vertelt AAS-directeur Nicole Spenkelink. “Ver-zekeraars verwachten een Audatex-calculatie, maar voor het snel verhelpen van kleine, cosmetische schades die door de consument zelf worden betaald, duurt dit te lang. Wij hebben daarom gekozen voor een ‘light’-versie van het Audatex-systeem, waarin wij de meest voor-komende handelingen hebben gestandaardiseerd.”

Via dit systeem kunnen de Dagherstellers snel een offerte maken voor vrijwel elke cosmetische schade aan een auto, zowel voor ex- als interieur. Spenkelink: “De definitie van een cosmetische schade hebben wij geformuleerd door te kijken naar kosten – die mogen niet hoger uitvallen dan vijfhonderd euro – en naar tijd: de aangeboden schade moet binnen een dag te verwerken zijn. Het grote voordeel voor ons als schadeketen is dat wij meteen kunnen doorverwijzen naar regulier herstel, in het geval de  schade toch groter mocht zijn”.

De schadeketen vecht op deze markt onder andere met AHG (Easy2fix), Car-express en Quickrepair van ASN. “Wij richten ons op een marktaandeel van 10 procent van de cosmetische schades in de WA-markt. Daarbij gaan we uit van zo’n 120 duizend schades die er jaarlijks in totaal op dit gebied door particuliere klanten worden aangeboden, zoals uit onderzoek blijkt”, zegt Spenkelink.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Actueel: Druk met dagherstel | Automotive Online

Actueel: Druk met dagherstel

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het herstellen van cosmetische schades is tegenwoordig gesneden koek: talloze lakkenleveranciers bieden hiervoor concepten aan. Maar om dagherstel in een werkplaats mogelijk te maken, moet ook de calculatie eenvoudig zijn, vertelt AAS-directeur Nicole Spenkelink. “Ver-zekeraars verwachten een Audatex-calculatie, maar voor het snel verhelpen van kleine, cosmetische schades die door de consument zelf worden betaald, duurt dit te lang. Wij hebben daarom gekozen voor een ‘light’-versie van het Audatex-systeem, waarin wij de meest voor-komende handelingen hebben gestandaardiseerd.”

Via dit systeem kunnen de Dagherstellers snel een offerte maken voor vrijwel elke cosmetische schade aan een auto, zowel voor ex- als interieur. Spenkelink: “De definitie van een cosmetische schade hebben wij geformuleerd door te kijken naar kosten – die mogen niet hoger uitvallen dan vijfhonderd euro – en naar tijd: de aangeboden schade moet binnen een dag te verwerken zijn. Het grote voordeel voor ons als schadeketen is dat wij meteen kunnen doorverwijzen naar regulier herstel, in het geval de  schade toch groter mocht zijn”.

De schadeketen vecht op deze markt onder andere met AHG (Easy2fix), Car-express en Quickrepair van ASN. “Wij richten ons op een marktaandeel van 10 procent van de cosmetische schades in de WA-markt. Daarbij gaan we uit van zo’n 120 duizend schades die er jaarlijks in totaal op dit gebied door particuliere klanten worden aangeboden, zoals uit onderzoek blijkt”, zegt Spenkelink.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.