`Frankrijk` benoemt directeur Renault A`dam

Redactie Redactie
• Laatste update:

). Nissan Amsterdam heeft ook twee vestigingen en daar moet nog een Nissan-dealer in Rotterdam bij komen. Dat geheel krijgt één ‘REA-hub directeur’ en die krijgt tevens de dagelijkse leiding over Amsterdam.” Het is nog niet bekend wie namens de Franse fabriek de scepter over Amsterdam en Rotterdam gaat zwaaien, maar Tak wordt het niet en dat betreurt hij: “Ik heb al eerder aangegeven breder in de Renault-organisatie te willen groeien, maar Frankrijk wil perse iemand uit eigen gelederen aanwijzen.” Momenteel heeft Renault 126 REA-vestigingen, waarvan de helft in Frankrijk.
Het verhaal dat de kosten bij Renault Amsterdam niet opwegen tegen het volume is volgens Tak onjuist: “Natuurlijk is het een duur pand en zijn de kosten een stuk hoger dan elders. Maar Amsterdam vervult voor heel Europa een voorbeeldfunctie. Zo waren wij de eerste met de zuilen met grote plasmaschermen waar de klant zelf zijn auto kan samenstellen. Dat kost geld en daar springt de importeur dan ook in bij. We doen op dit moment zo’n tweeduizend nieuwe auto’s en dat moet groeien naar ruim drieduizend.” Tak werkte bijna acht jaar bij Renault en kijkt tevreden op die periode terug: “We hebben leuke projecten kunnen uitvoeren waaronder een verhuis- en nieuwbouwproject en een verandering van een importeurscultuur naar één van klant en servicegerichtheid.” Tak gaat zich beraden op een nieuwe uitdaging in de autobranche.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

`Frankrijk` benoemt directeur Renault A`dam | Automotive Online

`Frankrijk` benoemt directeur Renault A`dam

Redactie Redactie
• Laatste update:

). Nissan Amsterdam heeft ook twee vestigingen en daar moet nog een Nissan-dealer in Rotterdam bij komen. Dat geheel krijgt één ‘REA-hub directeur’ en die krijgt tevens de dagelijkse leiding over Amsterdam.” Het is nog niet bekend wie namens de Franse fabriek de scepter over Amsterdam en Rotterdam gaat zwaaien, maar Tak wordt het niet en dat betreurt hij: “Ik heb al eerder aangegeven breder in de Renault-organisatie te willen groeien, maar Frankrijk wil perse iemand uit eigen gelederen aanwijzen.” Momenteel heeft Renault 126 REA-vestigingen, waarvan de helft in Frankrijk.
Het verhaal dat de kosten bij Renault Amsterdam niet opwegen tegen het volume is volgens Tak onjuist: “Natuurlijk is het een duur pand en zijn de kosten een stuk hoger dan elders. Maar Amsterdam vervult voor heel Europa een voorbeeldfunctie. Zo waren wij de eerste met de zuilen met grote plasmaschermen waar de klant zelf zijn auto kan samenstellen. Dat kost geld en daar springt de importeur dan ook in bij. We doen op dit moment zo’n tweeduizend nieuwe auto’s en dat moet groeien naar ruim drieduizend.” Tak werkte bijna acht jaar bij Renault en kijkt tevreden op die periode terug: “We hebben leuke projecten kunnen uitvoeren waaronder een verhuis- en nieuwbouwproject en een verandering van een importeurscultuur naar één van klant en servicegerichtheid.” Tak gaat zich beraden op een nieuwe uitdaging in de autobranche.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.