Sanoma koopt Autotrader

Redactie Redactie
• Laatste update:

Met de overname versterkt Sanoma haar leidende positie op het gebied van automotive media.
De acquisitie van Autotrader past binnen de strategie van Sanoma om consumenten zoveel mogelijk multimediale diensten aan te bieden binnen specifieke interessegebieden, zoals Parenting, Food, Home en Automotive. Eric Ariëns, uitgever automotive van SMM, is dan ook zeer content met de overname: “Sinds 1998 zijn we zeer actief op de automarkt, met bladen websites en events. Een occasionsite zoals die van Autotrader ontbrak nog binnen ons portfolio. Autotrader en Autoweek vullen elkaar perfect aan. Online werken we al jaren samen.”
Ook directeur Paul Wessels van Autotrader is enthousiast: “We zijn ervan overtuigd dat we onder de vlag van Sanoma onze groeiambities nog beter kunnen realiseren. Samen met Autoweek zal er een enorm krachtig marktleidend automotive platform ontstaan voor aan- en verkoop van auto’s door zowel autobedrijven als particulieren.”
Autotrader realiseerde in het afgesloten boekjaar een omzet van 9,5 miljoen euro. Het bedrijf uit Maarssen heeft 68 mensen in dienst. Zij gaan allemaal over naar Sanoma.