Nieuwe Automotive: Meer soorten, maar minder olie

Redactie Redactie
• Laatste update:

Steeds meer OEM’s schrijven een specifieke merkgebonden olie voor. Waar een garagebedrijf vroeger toe kon met een paar bulktanks, zijn er nu tientallen soorten in omloop. Waarom is dat, en hoe ga je daar in de werkplaats mee om? In het dossier Smeermiddelen & Additieven van Automotive werkplaats dat vandaag verschijnt gaan we dieper in op de achtergronden. Verder aandacht voor de rol van olie en andere vloeistoffen in een elektrische auto. Wat zit er nog in en wat zijn de verversingsintervallen. Ook brengen we een bezoek aan de werkplaats van Autobedrijf Feenstra. Twee maanden geleden sloot het bedrijf van Sjoerd-Jan Feenstra zich aan bij werkplaatsformule Champion Service Point van Wolf Oil en Brezan.

Verder in het oktobernummer van Automotive Management:

  • Bosch onderzoek Classic Service voor Nederland;
  • Opschakelen met Frank van den Nieuwenhuijzen;
  • Diagnose met een klapperende AMG A45;
  • Een verslag van Karrosserie Fachtage in Aken;
  • Op de rug staat een Volkswagen Arteon.

Lees hier het oktobernummer van Automotive werkplaats.

Automotive Management staat in het teken van marketing & retail. Hoe kunnen autobedrijven hun marketinginzet optimaliseren? Autoscout24-directeur Rachel Gómez y Mazeland vertelt waarom de occasionportal de veelbesproken Prijscheck opnieuw introduceert, vier winnaars van een Online Dealeraward delen hun marketingstratregie, de schadebranche zocht op het Acoat Selected Congres naarstig naar onderscheidend vermogen. En diagnose-expert Frank Bouman vertelt hoe op het idee van Jifeline kwam en wat het betekende voor zijn leven.

Lees hier het oktobernummer van Automotive Management.