Bandenmonitor Kwik-Fit: Allseasonband vooral populair in de zomer

Redactie Redactie
Michelin verloor 14 procent wegdekaandeel. (Foto: Shutterstock)

Continental heeft het grootste wegdekaandeel in Nederland. Één op de vijf auto’s in Nederland rijdt op Continental banden. Het merk profiteert van de samenwerking met Pon, dat onder de meeste auto’s die het in Nederland verkoopt Continentals monteert. 

Nummer twee Michelin zakt in het overzicht en verliest 2.8 procentpunt wegdekaandeel in vergelijking tot 2017. Dat blijkt uit de bandenmonitor van Kwik-Fit, uitgevoerd in augustus 2018 onder ruim 2.200 auto’s in Nederland. Bij de vorige Bandenmonitor afgelopen winter stond Michelin op één en zakte Continental naar een tweede plaats. 

Het Nederlandse Vredestein staat vanwege de sterke positie in de markt van winter- en vierseizoenenbanden op de derde plek met een aandeel van 8,8 procent en blijft daarmee groeimerken als Hankook en Bridgestone nog voor.

Afname winterbanden

Van de Nederlandse auto’s rijdt 87,5 procent op zomerbanden, dat is net iets minder dan een jaar geleden. Continental is in dit segment met 23,5 procent de marktleider maar wordt op de voet gevolgd door Michelin met 17,9 procent. Volgens Kwik-Fit kan de groei van vierseizoenenbanden worden toegeschreven aan de afname van het wegdekaandeel winterbanden. Tot nu ging de groei van het marktaandeel allseasonbanden ten koste van de zomerband. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.