Spyker bevestigt operationeel verlies
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.
Bent u al abonnee?
Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.
Reacties
We kunnen weer rustig gaan slapen, niks aan de hand. De winst is boekhoudkundig, de omzet genoeg voor een halve Spijker en de operationele kosten worden afgedekt door toekomstige inkomsten uit een rechtzaak.
Bouwen ze überhaupt nog wel auto’s ??? Het is meestal alleen maar blablabla rond Spyker
Tja het is ook een beetje kift van velen dat Müller dit telkens weet te flikken!
In de USA wemelt het van de kleine autofabrieken die allemaal uitendelijk een kort leven beschoren zijn en de bietenbrug zijn opgegaan.. Clenet was
daar een mooi voorbeeld van en die bouwde 200 tot 500 hele mooie auto’s per jaar. Spijker gaat dat nooit doen….ook niet met Chinezen. Wel als
je Saab op de rit krijgt!!
Dit heeft niets meer met normale bedrijfvoering te maken. Vorig jaar slechts 876K omzet en dan 7,8 M verlies maken. Het enige ‘pluspunt’ is dat ze zo weinig auto’s bouwen dat ze haast nog zeldzamer zijn dan een echte Spyker van begin vorige eeuw.