100% Onderhouden strikt Koos Spee als bestuurslid

Paul van den Bogaard Paul van den Bogaard
• Laatste update:

Voormalig Bovag-manager Anton Pluim start op 1 januari als directeur van het label. Pluim was manager van Bovag Onafhankelijke Autobedrijven en is nu nog manager voor de verhuurtak van de Bovag. Autobedrijven die zich aansluiten bij de stichting 100% Onderhouden kunnen het label toekennen aan een occasion waarvan ze zeker weten dat deze altijd volgens de fabrieksspecificaties is onderhouden.

Koos Spee, oud-landelijk verkeersofficier van justitie Koos Spee, is aangetrokken voor zijn ruime ervaring met handhaving en communicatie naar consumenten, Pieter Gabriëls voor zijn kennis van de autobranche en voorzitter Martin Huisman heeft een brede ervaring op het gebied van marketingstrategie en bestuurlijke organisatie. Het bestuur wordt geadviseerd door een deelnemersraad, een klankbordgroep en een normcommissie.

Ondoorzichtig

Vanaf begin 2017 kunnen de deelnemende autobedrijven het 100% Onderhouden label toevoegen bij hun online occasionadvertenties. Consumenten moeten er vervolgens op kunnen vertrouwen dat de aangeboden auto goed en op tijd is onderhouden volgens de opgave van de fabrikant. Pieter Gabriëls schreef voor Automotive 10 van dit jaar een artikel over de Chinese autoretail.

“Door digitalisering van de onderhoudsgegevens wordt dit voor klanten steeds ondoorzichtiger”, legt Anton Pluim uit. “De online onderhoudsboekjes zijn immers niet mee te geven aan een volgende autokoper zoals dat voorheen ging met het boekje dat in het dashboardkastje lag.”

Het 100% Onderhouden label gaat volgens Pluim toetsen of onderhoud ook echt heeft plaatsgevonden.

Geplaatst in rubriek:
Paul van den Bogaard
Paul van den Bogaard

Paul ('77) werkt sinds 2011 bij Automotive en richt zich in het bijzonder op Automotive Werkplaats. In zijn vrije tijd sleutelt hij aan klassiekers.

Reacties

  • Ardris Megelink

    Als het inderdaad niet anders is dan “Het 100% Onderhouden label gaat volgens Pluim toetsen of onderhoud ook echt heeft plaatsgevonden”, dan begrijp ik die toegevoegde waarde niet helemaal. Van alle uitgeleverde voertuigdata van occasions is al onderhoudsdata beschikbaar.
    Heeft een auto wel of geen onderhoudshistorie en is de auto dealeronderhouden of niet, zijn toch al helder genoeg?