DCDW Podcast 251 | Michel Corveleijn van VWE
“Mijn naam is Michel Corveleijn. Ik ben al langer werkzaam bij VWE inmiddels al 26 jaar in verschillende functies. Zo heb ik de organisatie ook zien groeien. Het is ooit ontstaan uit een autobedrijf dus ik denk dat we redelijk weten hoe het autobedrijf werkt en denkt. Door deze ervaring proberen we ook elke dag autobedrijven te helpen om succesvol te zijn. Inmiddels doe ik dat met heel 160 andere collega’s die elke dag bezig zijn om die auto bedrijven te helpen om (online) succesvol te zijn.”
Starten bij VWE
“Ik ben toen ik studeerde op gesprek geweest bij Ton. Hij had hulp nodig en toen ben ik bij hem langsgegaan. Toen zei Ton eigenlijk direct al: “doe jij de binnenboel? Dan doe ik de buitenboel!” Vanaf dat moment verzorgde ik de papierwinkel binnen en hij zorgde ervoor dat hij het gezicht van het bedrijf was. Zo is het ooit ontstaan. Dus ik was echt de eerste van die 160 werknemers die we nu binnen het bedrijf hebben werken.”
Kansen waar goed op in is gespeeld!
“Wat wij goed hebben gedaan, is het in kaart brengen van de markt en de daarbij behorende kansen. Met de val van de Berlijnse muur zijn we eigenlijk in de exportmarkt gedoken. Dat betekent dat er veel buitenlandse kopers naar Nederland kwamen om een voertuig te halen. Dat betekende veel papierwerk maar ook fiscale zaken als btw en later bpm. Daar zijn we heel goed op ingesprongen. Daarna zijn we communicatie provider en later informatie provider geworden.”
Websites ontwikkelen via Mijn VWE
“Wij ontwikkelen bij VWE ook websites. Zo kunnen wij een digitale showroom ontwikkelen voor je autobedrijf die wij uiteraard koppelen aan de bedrijfsvoorraad en de advertenties. Dit doen we door middel van een aantal templates. Die zijn standaard en die vullen we dan ook met de informatie van het bedrijf. Doordat wij allerlei koppelingen tot stand hebben gebracht, kunnen wij op een relatief goedkope manier deze website tot stand brengen en vullen.”