Betaalde proefritten

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het loopt storm: zaterdag kwamen 140 mensen een proefrit maken. Niet allemaal potentiële klanten, weten ze bij de dealer, maar dat kan hen niet schelen. “Als de mensen maar over ons praten.”

De proefritaanpak van de Berlijnse dealer past in de trend dat Duitse dealers proberen om van hun imago van gladde verkopers af te komen. De Berlijnse Audi-dealer bijvoorbeeld huisvest ook een trendy nachtclub, de Volkswagen-dealer organiseert exposities en concerten en de DaimlerChrysler-dealer zou ook een aardige bistro hebben. “Het kopen van een auto lijkt hier bijzaak geworden, klantenbinding is tot hoofddoel verheven”, aldus het Algemeen Dagblad.

DaimlerChrysler Nederland is niet van plan prospects te gaan betalen voor een proefrit, aldus woordvoerster Diane Kilian. Wel nodigt Smart sinds een kleine twee maanden prospects uit om een 24-uurs proefrit te maken. Wekelijks worden er een paar duizend uitnodigingen verstuurd. “De respons bij de Roadster is 10 procent, bij de Forfour 7,6 procent en bij de Fortwo 2,5 procent. Er zijn inmiddels 750 proefritten gemaakt en er zitten er nog 600 in de pijplijn”, aldus Kilian. Smart verwacht wel van de prospects dat ze na afloop een vragenlijst invullen. De actie loopt de hele zomer door.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Betaalde proefritten | Automotive Online

Betaalde proefritten

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het loopt storm: zaterdag kwamen 140 mensen een proefrit maken. Niet allemaal potentiële klanten, weten ze bij de dealer, maar dat kan hen niet schelen. “Als de mensen maar over ons praten.”

De proefritaanpak van de Berlijnse dealer past in de trend dat Duitse dealers proberen om van hun imago van gladde verkopers af te komen. De Berlijnse Audi-dealer bijvoorbeeld huisvest ook een trendy nachtclub, de Volkswagen-dealer organiseert exposities en concerten en de DaimlerChrysler-dealer zou ook een aardige bistro hebben. “Het kopen van een auto lijkt hier bijzaak geworden, klantenbinding is tot hoofddoel verheven”, aldus het Algemeen Dagblad.

DaimlerChrysler Nederland is niet van plan prospects te gaan betalen voor een proefrit, aldus woordvoerster Diane Kilian. Wel nodigt Smart sinds een kleine twee maanden prospects uit om een 24-uurs proefrit te maken. Wekelijks worden er een paar duizend uitnodigingen verstuurd. “De respons bij de Roadster is 10 procent, bij de Forfour 7,6 procent en bij de Fortwo 2,5 procent. Er zijn inmiddels 750 proefritten gemaakt en er zitten er nog 600 in de pijplijn”, aldus Kilian. Smart verwacht wel van de prospects dat ze na afloop een vragenlijst invullen. De actie loopt de hele zomer door.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.