‘Schadeherstel EV’s flink duurder’

EV-Schadeherstel • Verzekeringspremies stijgen door toenemende herstelkosten.
Robert L. Smid Robert L. Smid
• Laatste update:
Een Porsche Tycan wacht op zijn herstel (Foto: Möller Autoschade)

EV-schadeherstel is vooralsnog duurder dan dat van niet-EV’s. En dat zal niet snel veranderen. Schadehersteller Alfred Möller staat ervan te kijken: “Het lijkt erop alsof autofabrikanten een Nespresso-aanpak hanteren. Een ‘goedkoop’ product met meer marge op de onderdelen.”

De verkoop van EV’s staat onder druk. Ook de kosten van schadeherstel en verzekeringen dreigen enorm te stijgen. Het schadeherstel van elektrische auto’s is duurder dan niet-EV’s omdat onderdelen duurder zijn.

Alfred Möller, eigenaar van Möller Autoschade Groep, legt de vergelijking met een Nespresso-apparaat. “Je koopt zo’n koffieautomaat voor een relatief lage prijs. Maar de capsules die je ervoor moet kopen zijn duur. De laatste jaren zie je deze aanpak terug in de auto-industrie. Om te concurreren worden auto’s scherp in de markt gezet, aan de achterkant wordt dit deels gecompenseerd door duurdere onderdelen. De onderdelen die wij voor EV’s moeten inkopen zijn duurder dan die van traditionele auto’s.”

Lees het complete verhaal op Fleet & Mobility.

Geplaatst in rubriek:
Robert L. Smid
Robert L. Smid

Robert is als redacteur verantwoordelijk voor bijdragen aan Automotive en Fleet & Mobility. Hij werkt sinds 2023 bij de redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met karate, videografie en lekker eten. Ook houdt hij van gitaarspelen.

‘Schadeherstel EV’s flink duurder’ | Automotive Online

‘Schadeherstel EV’s flink duurder’

EV-Schadeherstel • Verzekeringspremies stijgen door toenemende herstelkosten.
Robert L. Smid Robert L. Smid
• Laatste update:
Een Porsche Tycan wacht op zijn herstel (Foto: Möller Autoschade)

EV-schadeherstel is vooralsnog duurder dan dat van niet-EV’s. En dat zal niet snel veranderen. Schadehersteller Alfred Möller staat ervan te kijken: “Het lijkt erop alsof autofabrikanten een Nespresso-aanpak hanteren. Een ‘goedkoop’ product met meer marge op de onderdelen.”

De verkoop van EV’s staat onder druk. Ook de kosten van schadeherstel en verzekeringen dreigen enorm te stijgen. Het schadeherstel van elektrische auto’s is duurder dan niet-EV’s omdat onderdelen duurder zijn.

Alfred Möller, eigenaar van Möller Autoschade Groep, legt de vergelijking met een Nespresso-apparaat. “Je koopt zo’n koffieautomaat voor een relatief lage prijs. Maar de capsules die je ervoor moet kopen zijn duur. De laatste jaren zie je deze aanpak terug in de auto-industrie. Om te concurreren worden auto’s scherp in de markt gezet, aan de achterkant wordt dit deels gecompenseerd door duurdere onderdelen. De onderdelen die wij voor EV’s moeten inkopen zijn duurder dan die van traditionele auto’s.”

Lees het complete verhaal op Fleet & Mobility.

Geplaatst in rubriek:
Robert L. Smid
Robert L. Smid

Robert is als redacteur verantwoordelijk voor bijdragen aan Automotive en Fleet & Mobility. Hij werkt sinds 2023 bij de redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met karate, videografie en lekker eten. Ook houdt hij van gitaarspelen.