Autobild: motorproblemen VW TSI-motoren

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • h.j.pluimers

    Mijn golf plus met tsi motor heeft nu ook al een njieuwe ketting.bij de start ratelde de moror erg,dus naar de garage en een nieuwe ketting met 70 procent coulance.Wie kan mij zeggen of de njieuwe ketting beter is dan de oude.
    De km stand was 45.000 km bij de vervanging.

  • R. Boon

    Om nog even terug te komen op de problemen van mijn Golf TSI uit 2008, uiteindelijk kreeg ik 50%coulance korting op de reparatie en vervanging van verkeerde nokkenasversteller en distributieketting maar heb er toch van afgezien daar de VAG dealer uit Alkmaar maar liefst wel een astronomisch hoog uurtarief hanteerde daar ik geen klant van hun ben. Heb jij ook een Golf TSI van bouwjaar 2007 t/m 2010 laat dan even een test doen met koude motor. Als het iemand interesseert heb ik een heel verhaal wat ik graag naar je mail. Al met al het blijven mooie auto’s alleen jammer dat er in 2008 verkeerde onderdelen in deze motoren zijn geplaatst, nokkenasversteller en distributieketting. Het kost mij nu dus €950,- om te repareren . . . . kijk ook eens op Tros radar, Autoweek, Autobild enz. . . of google even op falende TSI motoren!

  • Henk S,

    Hallo R,Boon,

    Ik ben heel benieuwd naar je verhaal.

    Mij is het overkomen dat ik s,morgens de auto wilde starten en de auto niet meer aan de loop kon krijgen. En uiteindelijk naaar de garage gebracht waar men constateerde dat de distibutie ketting vervangen moet worden + spanners en 8 kleppen stuk had. Reparatie kosten 1600 euro. Heb een seat altea xl 2008 met 150000 km. ben dus zeer benieuwd naar je verhaal omdat de distributie ketting nooit vervangen hoefde te worden.
    Mvgr, henk

  • T.J.M. de Boer

    Mijn Audi A3 met een 1.8 TFSI motor staat nu bij de garage om de distributie ketting te vervangen bij een km stand van 99.000km. Terwijl het vervangen geen geplande actie is in het onderhouds schema. Dit wordt ook gezegd door de mensen van de garage. Verzoek voor coulance is in eerste instantie afgewezen.

  • Sahti

    Ik rij een Polo 1.2 105pk TSI uit 2012 en ondervindt nu voor tweede keer problemen met nog geen 50.000 km op de teller. Eerste reparatie heeft mij bijna €500,- gekost. De te noemen problemen was de eerste keer, dat een laaddruk regelaar is vervangen en controle gedaan op turbodruk regelaar.
    Nu voor de tweede keer ESP storing wat ook tegelijk met bandenspanning in de cockpit aangeduid wordt.
    Veel inhouden van de motor bij het gas geven en geen vermogen meer net als de eerste keer, dat ik hiermee te maken kreeg. Auto staat nu voor de deur en durf niet meer te starten wat meer complicaties zou kunnen leveren.
    Hoop bij deze, dat er hier ook een verplichte terugroep actie op komt en zo snel mogelijk. Nu kan mijn Polo weer terug naar de dealer en ben bang voor meer kosten hiervoor voor mijn eigen rekening. Coulance regeling wilde de dealer niet aan mee doen bij de eerste reparatie. Dus geen hoop in VW wereld.
    S.Sahti
    25-10-2015

Autobild: motorproblemen VW TSI-motoren | Automotive Online

Autobild: motorproblemen VW TSI-motoren

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • h.j.pluimers

    Mijn golf plus met tsi motor heeft nu ook al een njieuwe ketting.bij de start ratelde de moror erg,dus naar de garage en een nieuwe ketting met 70 procent coulance.Wie kan mij zeggen of de njieuwe ketting beter is dan de oude.
    De km stand was 45.000 km bij de vervanging.

  • R. Boon

    Om nog even terug te komen op de problemen van mijn Golf TSI uit 2008, uiteindelijk kreeg ik 50%coulance korting op de reparatie en vervanging van verkeerde nokkenasversteller en distributieketting maar heb er toch van afgezien daar de VAG dealer uit Alkmaar maar liefst wel een astronomisch hoog uurtarief hanteerde daar ik geen klant van hun ben. Heb jij ook een Golf TSI van bouwjaar 2007 t/m 2010 laat dan even een test doen met koude motor. Als het iemand interesseert heb ik een heel verhaal wat ik graag naar je mail. Al met al het blijven mooie auto’s alleen jammer dat er in 2008 verkeerde onderdelen in deze motoren zijn geplaatst, nokkenasversteller en distributieketting. Het kost mij nu dus €950,- om te repareren . . . . kijk ook eens op Tros radar, Autoweek, Autobild enz. . . of google even op falende TSI motoren!

  • Henk S,

    Hallo R,Boon,

    Ik ben heel benieuwd naar je verhaal.

    Mij is het overkomen dat ik s,morgens de auto wilde starten en de auto niet meer aan de loop kon krijgen. En uiteindelijk naaar de garage gebracht waar men constateerde dat de distibutie ketting vervangen moet worden + spanners en 8 kleppen stuk had. Reparatie kosten 1600 euro. Heb een seat altea xl 2008 met 150000 km. ben dus zeer benieuwd naar je verhaal omdat de distributie ketting nooit vervangen hoefde te worden.
    Mvgr, henk

  • T.J.M. de Boer

    Mijn Audi A3 met een 1.8 TFSI motor staat nu bij de garage om de distributie ketting te vervangen bij een km stand van 99.000km. Terwijl het vervangen geen geplande actie is in het onderhouds schema. Dit wordt ook gezegd door de mensen van de garage. Verzoek voor coulance is in eerste instantie afgewezen.

  • Sahti

    Ik rij een Polo 1.2 105pk TSI uit 2012 en ondervindt nu voor tweede keer problemen met nog geen 50.000 km op de teller. Eerste reparatie heeft mij bijna €500,- gekost. De te noemen problemen was de eerste keer, dat een laaddruk regelaar is vervangen en controle gedaan op turbodruk regelaar.
    Nu voor de tweede keer ESP storing wat ook tegelijk met bandenspanning in de cockpit aangeduid wordt.
    Veel inhouden van de motor bij het gas geven en geen vermogen meer net als de eerste keer, dat ik hiermee te maken kreeg. Auto staat nu voor de deur en durf niet meer te starten wat meer complicaties zou kunnen leveren.
    Hoop bij deze, dat er hier ook een verplichte terugroep actie op komt en zo snel mogelijk. Nu kan mijn Polo weer terug naar de dealer en ben bang voor meer kosten hiervoor voor mijn eigen rekening. Coulance regeling wilde de dealer niet aan mee doen bij de eerste reparatie. Dus geen hoop in VW wereld.
    S.Sahti
    25-10-2015