Probleem turbo motor PSA en Mini in Tros Radar

Martijn Roede Martijn Roede

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Rick

    Misschien kunnen ze de 1.4tsi motoren van VAG ook eens bekijken, wordt ook een leuk item

  • Paul

    Eindelijk weer eens aandacht voor een probleem waar de consument machteloos staat. Ik ben zelf ook het slachtoffer (berijder van een Peugeot 308CC) Maar mijn auto heeft dit probleem al vanaf dat hij 4 maanden oud was. De auto wordt iederekeer “gerepareerd” en dan kan je weer 3 maanden vooruit. Het is een drama. Laten we hpoen dat er iets goeds uit komt.
    alvast bedankt.

  • ron margarita

    men heeft het over diverse modellen …. waarom wordt niet meteen gezegd in welke modellen zodat de eigenaren alvast weten dat ze zeer waarschijnlijk een slechte motor in de auto hebben

  • ron margarita

    hoe kom je erachter wat voor soort motor je auto heeft …. een leek koopt een auto op basis van starten en wegrijden, de kleur, casco-model
    en niet 3-4-6-of 8 cilinder aantal kleppen of dergelijk
    meestal is het gewoon de auto doet het niet, wil je ernaar kijken en dan krijg je later de rekening waar je ook niet wijzer van word

  • A van doorn

    Ik heb een C4 Picasso met THP motor nieuw gekocht en binnen 6000 km al emissie storing,ratelend geluid,inhouden en extreem olie verbruik.
    Sindsdien heeft de auto al een keer of 6 bij de garage gestaan voor nieuwe bougies,pingelsensor,brandstof opvoerpomp,hogedrukpomp,motorspoelen 2 maalen als laatste 3 maanden terug een nieuwe gemodificeerde kop plus weer een censor sindsdien draait hij goed.Maar of het zo blijft?????
    Alles tot op heden garantie en na contact met citroen 1jaar langer garantie

  • bert

    @ron margarita. lees eens goed de tekst. radar besteedt aandacht aan de THP motor. als je wilt zien welke motor jij hebt moet je de achterklep openmaken.

  • Rob

    Ik heb een MINI Cooper-S cabrio uit 06-2009. Hoe weet ik zeker dat hier ook een THP motor inzit.
    Ik heb hetzelfde ‘ratel en olie’ probleem en de wagen staat er nu voor bij de dealer.

  • Jbouma

    Hallo, Ik heb ook een PSA motor in Mijn Volvo V50 zitten 2007
    Deze heeft afgelopen vrijdag de geest gegeven. Hij heeft de zelf de problemen als die op de TV Tros Radar is besproken. De kosten worden beraamd op 3000 Euro of een andere motor 5000 Euro.
    Kunnen we daar ook wat aandoen het is een normaal probleem bij dit type Motor volgens het erkend garagebedrijf. ????

    Jan Bouma

  • J.W

    Ja, zou geen gek idee zijn om ook VW eens aan te pakken met de TSI en de DSG bakken,ook een hele hoop ellende en een importeur die je afscheept.

  • Elly

    Ik heb een peugeot 207 CC sport 16THP5, 4 jaar jong. In januari 2012 kreeg ik een melding over een emisiestoring. De auto werd gerepareerd € 442.75 na de uitzending heb ik gebeld over deze rekening. De mededeling was dat het een vervuilde moter was (km. stand 15455) en er was geen restitutie. Moet ik hier genoegen mee nemen?

  • jan van putten

    als radar hier ook meeleest, de 1,4 tsi motoren bij VAG zijn echt een ramp, binnen 15.000 bougie’s kapot en een defecte distributie aandrijving, schijnt “normaal” te zijn zegt de dealer…

  • liesbeth

    ik ben sinds twee maanden in het bezit van een minicooper,s uit 2007 met 64000 op de teller met het zelfde ratelende probleem houd ook in bij rijden.heb nog garantie maar die vergoeden niks omdat het een productie fout is heb met van ekris veenendaal gebeld die willen wel de onderdelen vergoeden maar niet het uurloon. ik heb al gehoord dat de reparatie kan oplopen tussen de 8 en 10 uur dus dan betaal je nog alles. weten jullie al iets meer
    vrg liesbeth

  • A. van der Houwen

    Heb een 207cc met zelfde probleem, auto heeft 1 beurt gemist, stond toen bij de garage ivm verkoop, en mag de kosten nu gewoon zelf betalen. Je zou van een auto van 4 jaar met 30.000km toch mogen verwachten dat er niet zulke problemen zijn? En waarom is er geen terugroep aktie, ze doen wel een modificatie op de motor?

Probleem turbo motor PSA en Mini in Tros Radar | Automotive Online

Probleem turbo motor PSA en Mini in Tros Radar

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Rick

    Misschien kunnen ze de 1.4tsi motoren van VAG ook eens bekijken, wordt ook een leuk item

  • Paul

    Eindelijk weer eens aandacht voor een probleem waar de consument machteloos staat. Ik ben zelf ook het slachtoffer (berijder van een Peugeot 308CC) Maar mijn auto heeft dit probleem al vanaf dat hij 4 maanden oud was. De auto wordt iederekeer “gerepareerd” en dan kan je weer 3 maanden vooruit. Het is een drama. Laten we hpoen dat er iets goeds uit komt.
    alvast bedankt.

  • ron margarita

    men heeft het over diverse modellen …. waarom wordt niet meteen gezegd in welke modellen zodat de eigenaren alvast weten dat ze zeer waarschijnlijk een slechte motor in de auto hebben

  • ron margarita

    hoe kom je erachter wat voor soort motor je auto heeft …. een leek koopt een auto op basis van starten en wegrijden, de kleur, casco-model
    en niet 3-4-6-of 8 cilinder aantal kleppen of dergelijk
    meestal is het gewoon de auto doet het niet, wil je ernaar kijken en dan krijg je later de rekening waar je ook niet wijzer van word

  • A van doorn

    Ik heb een C4 Picasso met THP motor nieuw gekocht en binnen 6000 km al emissie storing,ratelend geluid,inhouden en extreem olie verbruik.
    Sindsdien heeft de auto al een keer of 6 bij de garage gestaan voor nieuwe bougies,pingelsensor,brandstof opvoerpomp,hogedrukpomp,motorspoelen 2 maalen als laatste 3 maanden terug een nieuwe gemodificeerde kop plus weer een censor sindsdien draait hij goed.Maar of het zo blijft?????
    Alles tot op heden garantie en na contact met citroen 1jaar langer garantie

  • bert

    @ron margarita. lees eens goed de tekst. radar besteedt aandacht aan de THP motor. als je wilt zien welke motor jij hebt moet je de achterklep openmaken.

  • Rob

    Ik heb een MINI Cooper-S cabrio uit 06-2009. Hoe weet ik zeker dat hier ook een THP motor inzit.
    Ik heb hetzelfde ‘ratel en olie’ probleem en de wagen staat er nu voor bij de dealer.

  • Jbouma

    Hallo, Ik heb ook een PSA motor in Mijn Volvo V50 zitten 2007
    Deze heeft afgelopen vrijdag de geest gegeven. Hij heeft de zelf de problemen als die op de TV Tros Radar is besproken. De kosten worden beraamd op 3000 Euro of een andere motor 5000 Euro.
    Kunnen we daar ook wat aandoen het is een normaal probleem bij dit type Motor volgens het erkend garagebedrijf. ????

    Jan Bouma

  • J.W

    Ja, zou geen gek idee zijn om ook VW eens aan te pakken met de TSI en de DSG bakken,ook een hele hoop ellende en een importeur die je afscheept.

  • Elly

    Ik heb een peugeot 207 CC sport 16THP5, 4 jaar jong. In januari 2012 kreeg ik een melding over een emisiestoring. De auto werd gerepareerd € 442.75 na de uitzending heb ik gebeld over deze rekening. De mededeling was dat het een vervuilde moter was (km. stand 15455) en er was geen restitutie. Moet ik hier genoegen mee nemen?

  • jan van putten

    als radar hier ook meeleest, de 1,4 tsi motoren bij VAG zijn echt een ramp, binnen 15.000 bougie’s kapot en een defecte distributie aandrijving, schijnt “normaal” te zijn zegt de dealer…

  • liesbeth

    ik ben sinds twee maanden in het bezit van een minicooper,s uit 2007 met 64000 op de teller met het zelfde ratelende probleem houd ook in bij rijden.heb nog garantie maar die vergoeden niks omdat het een productie fout is heb met van ekris veenendaal gebeld die willen wel de onderdelen vergoeden maar niet het uurloon. ik heb al gehoord dat de reparatie kan oplopen tussen de 8 en 10 uur dus dan betaal je nog alles. weten jullie al iets meer
    vrg liesbeth

  • A. van der Houwen

    Heb een 207cc met zelfde probleem, auto heeft 1 beurt gemist, stond toen bij de garage ivm verkoop, en mag de kosten nu gewoon zelf betalen. Je zou van een auto van 4 jaar met 30.000km toch mogen verwachten dat er niet zulke problemen zijn? En waarom is er geen terugroep aktie, ze doen wel een modificatie op de motor?