Marble (UnameIT) koopt internetbureau Cartel
Frank Ruygrok, die onlangs overstapte van Autotrack-dochter Carsom naar Marble, gaat leiding geven aan het bedrijf. Dat melden Cartel en Marble aan Automotive.
Robert Adelerhof, managing director van Automotive Software Ventures, ziet dat het online speelveld een steeds belangrijkere plaats inneemt binnen de automotive. “Door de acquisitie van Cartel verstevigen wij onze marktpositie en ons solutions-portfolio waardoor wij automotive bedrijven nog beter kunnen faciliteren bij het inrichten van hun volledige marketingfunnel.”
Ruygrok: “Meer dan 80 procent van de consumenten oriënteert zich online rondom zijn of haar mobiliteitsbehoeften. Wij willen ervoor zorgen dat automotive bedrijven door de inzet van innovatieve marketingproducten en -diensten de online consument aan zich weten te binden. Het creëren van conversie richting het automotive bedrijf is daarbij ons belangrijkste doel.”
Met de overname komt voor vertrekkend eigenaar Sander Swuste een einde aan zijn ondernemerschap bij Cartel, het softwarebedrijf dat hij in 1999 samen met voormalig mede-eigenaar Raymond Böcker, die in 2013 vertrok, heeft opgericht. Hij draagt zijn bedrijf met een gerust hart over. “De veranderingen in de online marketingwereld volgen elkaar snel op. Bij de andere onderdelen van ASV heb ik gezien dat zij in staat zijn om in deze veranderingen te investeren en hierdoor een innovatief productenplatform te ontwikkelen voor hun klanten.”