Liqui Moly haalt doelstelling van 800 miljoen euro omzet

Smeermiddelen • Liqui Moly wist in bijna alle exportlanden groei te realiseren.
Redactie Redactie
(foto: Liqui Moly)

De Duitse smeermiddelen- en additievenspecialist Liqui Moly had zich voor het jaar 2022 een omzet van 800 miljoen euro ten doel gesteld en maakt dat nu voor 99,97 procent waar. “Gezien de enorme uitdagingen waar we voor stonden, wil ik daar niet moeilijk over doen,” zegt directeur Günter Hiermaier in een persverklaring. Hij wordt sinds kort ondersteund door tweede managing director Uli Weller.

De doelstelling werd vastgesteld voor de coronapandemie, het conflict in Oekraïne en de wereldwijde energiecrisis. Uiteindelijk wist Liqui Moly een omzet te realiseren van 799.746.000 euro. “In bijna alle exportlanden hebben we enorme groei geboekt. In sommige gevallen konden we de afzet verdubbelen. Ook de Europese markt groeit, hier boekten we het meeste resultaat in Frankrijk. Daarnaast zijn de VS met een groei van meer dan 30 procent opgeklommen tot onze tweede afzetmarkt na Duitsland,’’ aldus de ceo van Liqui Moly. De activiteiten in China en Rusland hebben de winst met miljoenen euro’s gedrukt.

Additieven

Niet alleen de omzet van smeermiddelen groeit, ook de productie van additieven in Ulm neemt toe. Hier is met zo’n 18 miljoen verpakkingen nog een record gevestigd. Bovendien groeide het aantal arbeidsplaatsen met 76 naar 1046. De onderneming zet de komende jaren in op verdere groei en investeert daarvoor enkele miljoenen euro’s in de uitbreiding en modernisering van de productie.

Liqui Moly haalt doelstelling van 800 miljoen euro omzet | Automotive Online

Liqui Moly haalt doelstelling van 800 miljoen euro omzet

Smeermiddelen • Liqui Moly wist in bijna alle exportlanden groei te realiseren.
Redactie Redactie
(foto: Liqui Moly)

De Duitse smeermiddelen- en additievenspecialist Liqui Moly had zich voor het jaar 2022 een omzet van 800 miljoen euro ten doel gesteld en maakt dat nu voor 99,97 procent waar. “Gezien de enorme uitdagingen waar we voor stonden, wil ik daar niet moeilijk over doen,” zegt directeur Günter Hiermaier in een persverklaring. Hij wordt sinds kort ondersteund door tweede managing director Uli Weller.

De doelstelling werd vastgesteld voor de coronapandemie, het conflict in Oekraïne en de wereldwijde energiecrisis. Uiteindelijk wist Liqui Moly een omzet te realiseren van 799.746.000 euro. “In bijna alle exportlanden hebben we enorme groei geboekt. In sommige gevallen konden we de afzet verdubbelen. Ook de Europese markt groeit, hier boekten we het meeste resultaat in Frankrijk. Daarnaast zijn de VS met een groei van meer dan 30 procent opgeklommen tot onze tweede afzetmarkt na Duitsland,’’ aldus de ceo van Liqui Moly. De activiteiten in China en Rusland hebben de winst met miljoenen euro’s gedrukt.

Additieven

Niet alleen de omzet van smeermiddelen groeit, ook de productie van additieven in Ulm neemt toe. Hier is met zo’n 18 miljoen verpakkingen nog een record gevestigd. Bovendien groeide het aantal arbeidsplaatsen met 76 naar 1046. De onderneming zet de komende jaren in op verdere groei en investeert daarvoor enkele miljoenen euro’s in de uitbreiding en modernisering van de productie.