Hella mikt op omzetgroei van meer dan 10 procent

Redactie Redactie
• Laatste update:
"Ons doel is om consistent minstens 80 procent van die prijsverhogingen door te berekenen." (Foto: Hella)

Hella hoopt tegen 2025 de omzet jaarlijks te laten groeien met meer dan 10 procent. De operationele marge moet boven de 8 procent uitkomen. Met die prestaties zou Hella aanzienlijk hoger uitkomen dan de wereldwijde productie van lichte voertuigen die met gemiddeld 3 procent zal toenemen. Die ‘outperformance’ komt voor rekening van markt- en technologie leiderschap bij verlichting, elektronica en lifecycle oplossingen voor voertuigen.

Dat heeft ceo Michel Farve van het tegenwoordig onder Forvia opererende bedrijf uitgelegd tijdens een investeerdersdag in Parijs. “Dankzij onze unieke positie met de drie divisies zijn we in de voorhoede van de mobiliteit van morgen. Dat wordt aangetoond door onze financiële prestaties maar vooral door ons sterke orderboek. Ongeveer 80 procent van de verkopen in 2025 in lighting en electronics zijn al gebaseerd op geboekte business.”

Marktpositie uitbreiden

Hella zal haar marktpositie op de groeiende terreinen van elektromobiliteit en autonoom rijden verder uitbreiden. Recent zijn al groot-volume orders voor hoog-voltage converters en 77 Ghz radar sensoren binnengehaald. Met het SSL/HD digitale koplampensysteem, FlatLight achter-combinatielampen en multifunctionele Front Phygital Shields beschikt Hella over een groot aantal snel groeiende innovatieve technologieën in de lighting business.

Financieel directeur Bernard Schäferbarthold: “Met het oog op de enorme prijsverhogingen voor materialen, energie en logistiek blijven we aandringen op een dialoog met onze partners. Ons doel is om consistent minstens 80 procent van die prijsverhogingen door te berekenen, we blijven ook onze bewezen kostenmanagement benadering voortzetten. Aanvullend wordt er speciale focus gelegd op de duurzame operationele verbetering bij onze lighting business.”