Diagnosepraktijk: Volvo V70 1.6 diesel krijgt geen brandstof

Redactie Redactie
• Laatste update:

Voordat de Volvo bij ons werd binnengereden zijn de hogedrukbrandstofpomp en de brandstofdruksensor al vervangen. Bovendien werden de injectoren gewisseld met die van een goed lopende motor; niets had resultaat.

Als wij het foutgeheugen bevragen treffen we de melding ‘P019200 Raildruksensor signaal te laag’ aan. Daarom beginnen we met metingen aan de brandstofdruksensor.

Die laten zien dat de brandstofdruk inderdaad zakt. Omdat de voeding en massa van de brandstofdruk gehandhaafd blijven en omdat de brandstofdruk geleidelijk afneemt, nemen we voorlopig aan dat de brandstofdruksensor en de registratie van het signaal door de motorregeleenheid geen afwijkingen vertonen en dat de werkelijke brandstofdruk inderdaad afneemt.

Opvallend is dat de motorregeleenheid op het laatste moment nog probeert in te grijpen door de aansturing van de brandstofdrukregelklep (grijs) te wijzigen, maar ook dat levert geen resultaat op.

Lees in Automotive Werkplaats 10 waar het probleem wel zat. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Diagnosepraktijk: Volvo V70 1.6 diesel krijgt geen brandstof | Automotive Online

Diagnosepraktijk: Volvo V70 1.6 diesel krijgt geen brandstof

Redactie Redactie
• Laatste update:

Voordat de Volvo bij ons werd binnengereden zijn de hogedrukbrandstofpomp en de brandstofdruksensor al vervangen. Bovendien werden de injectoren gewisseld met die van een goed lopende motor; niets had resultaat.

Als wij het foutgeheugen bevragen treffen we de melding ‘P019200 Raildruksensor signaal te laag’ aan. Daarom beginnen we met metingen aan de brandstofdruksensor.

Die laten zien dat de brandstofdruk inderdaad zakt. Omdat de voeding en massa van de brandstofdruk gehandhaafd blijven en omdat de brandstofdruk geleidelijk afneemt, nemen we voorlopig aan dat de brandstofdruksensor en de registratie van het signaal door de motorregeleenheid geen afwijkingen vertonen en dat de werkelijke brandstofdruk inderdaad afneemt.

Opvallend is dat de motorregeleenheid op het laatste moment nog probeert in te grijpen door de aansturing van de brandstofdrukregelklep (grijs) te wijzigen, maar ook dat levert geen resultaat op.

Lees in Automotive Werkplaats 10 waar het probleem wel zat. 

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.