Jaguar Land Rover zet in op klimaatbewustzijn toeleveranciers
Jaguar Land Rover nodigt zijn wereldwijde netwerk van toeleveranciers uit om zich ook te verbinden aan de duurzaamheidsdoelstellingen die zijn goedgekeurd door het Science Based Targets-initiative (SBTi). Dit meldt het bedrijf middels een persbericht.
Het SBTi heeft als doel om tegen 2030 de uitstoot van broeikasgassen te verminderen. Verder wil Jaguar Land Rover tegen 2039 CO2-neutraliteit bereiken in de hele toeleveringsketen en alle producten en activiteiten van het bedrijf.
Jaguar Land Rover voert daarmee een soortgelijke strategie als BMW. In de volgende editie van Automotive Magazine zegt BMW Nederland-ceo namelijk: “BMW heeft wereldwijd 12 duizend toeleveranciers die we in samenspraak met hen aan het verduurzamen zijn.”
Mercedes-ceo Ola Källenius sprak eerder dit jaar soortgelijke woorden toen hij stelde dat 90 procent van de toeveranciers klimaatneutraal moet worden. Polestar werkt al een poosje aan een klimaatneutrale auto.