EMM blaast Tander nieuw leven in op Automechanika
Nonpaintleverancier EMM lanceert op de Automechanika, die van 11 tot en met 16 september plaatsvindt in Frankfurt, het merk Tander voor nonpaintproducten. Het bedrijf is al leverancier van A-merk Colad, maar zegt uit de markt steeds meer vraag te krijgen naar een alternatief. “Voor sommige klanten is dat bijvoorbeeld als private label, voor anderen omdat Colad niet past binnen hun merkportolio”, zegt woordvoerder Elize Diepeveen van EMM. Tander is geen budgetmerk (zoals we eerder abusievelijk melden), stelt ze. “Het prijsniveau ligt gelijk. Het verschil zit hem in andere zaken, zoals bijvoorbeeld kleinere verpakkingen, waarmee we ook weer een nieuwe klantgroep aanspreken.” In de uitnodiging aan relaties wordt Tander neergezet als een “nieuw internationaal merk voor lakspecialisten in diverse branches”.
Het merk bestaat echter al wat jaartjes, bevestigt Diepeveen. “Destijds vielen er diverse lijmproducten onder het merk, maar deze complementeren inmiddels het Colad assortiment. Daardoor kwam de merknaam vrij en konden we deze gebruiken voor het nieuwe nonpaintassortiment.”