Renault en Daimler ontwikkelen nieuwe generatie TCe-motoren

Redactie Redactie
• Laatste update:
Het nieuwe blok wordt leverbaar met 115, 140 of 160 pk. (foto: Renault)

Dit meldt Renault.

Het blok komt voort uit een samenwerking tussen Renault-Nissan-Mitsubishi en Daimler. Het nieuwe TCe-blok van 1.330 cc uit de Energy-reeks wordt leverbaar in drie varianten, met respectievelijk 115, 140 en 160 pk.

De TCe 115 helpt de Scénic aan een topsnelheid van 182 kilometer per uur. De acceleratietijd naar 100 kilometer per uur ligt op 11,3 seconden. Het blok is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Het gemiddelde brandstofverbruik ligt volgens Renault op 5,4 l/100 kilometer. De Grand Scénic verbruikt 5,6 l/100 kilometer.

De TCe 140 en TCe 160 zijn leverbaar met de handgeschakelde versnellingsbak of met zeventraps-automaat met dubbele koppeling. Fabrieksopgave van het verbruik is gelijk aan dat van de TCe 115. De Scénic haalt met de TCe 140 een topsnelheid van 195 kilometer per uur en heeft 10,1 tellen nodig voor de acceleratie naar 100 kilometer per uur. Volgens Renault levert de TCe 140 35 Nm extra koppel over een breder toerengebied, in vergelijking met de bestaande TCe 130 van 1.198 cc.

De zuiniger motor wordt op termijn ook leverbaar in andere modellen van Renault. Mercedes-Benz gaat de motor op termijn toepassen in de A-Klasse.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Renault en Daimler ontwikkelen nieuwe generatie TCe-motoren | Automotive Online

Renault en Daimler ontwikkelen nieuwe generatie TCe-motoren

Redactie Redactie
• Laatste update:
Het nieuwe blok wordt leverbaar met 115, 140 of 160 pk. (foto: Renault)

Dit meldt Renault.

Het blok komt voort uit een samenwerking tussen Renault-Nissan-Mitsubishi en Daimler. Het nieuwe TCe-blok van 1.330 cc uit de Energy-reeks wordt leverbaar in drie varianten, met respectievelijk 115, 140 en 160 pk.

De TCe 115 helpt de Scénic aan een topsnelheid van 182 kilometer per uur. De acceleratietijd naar 100 kilometer per uur ligt op 11,3 seconden. Het blok is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. Het gemiddelde brandstofverbruik ligt volgens Renault op 5,4 l/100 kilometer. De Grand Scénic verbruikt 5,6 l/100 kilometer.

De TCe 140 en TCe 160 zijn leverbaar met de handgeschakelde versnellingsbak of met zeventraps-automaat met dubbele koppeling. Fabrieksopgave van het verbruik is gelijk aan dat van de TCe 115. De Scénic haalt met de TCe 140 een topsnelheid van 195 kilometer per uur en heeft 10,1 tellen nodig voor de acceleratie naar 100 kilometer per uur. Volgens Renault levert de TCe 140 35 Nm extra koppel over een breder toerengebied, in vergelijking met de bestaande TCe 130 van 1.198 cc.

De zuiniger motor wordt op termijn ook leverbaar in andere modellen van Renault. Mercedes-Benz gaat de motor op termijn toepassen in de A-Klasse.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.