Van Bussel schrijft boek over gastheerschap
In de autobranche geldt hij als een Pietje Bell, maar misschien is hij ook wel een Don Quichotte die vecht voor een optimaal serviceniveau bij bedrijven. Dat optimale niveau komt hij lang niet overal tegen, ook niet in de autobranche – in zijn column in Automotive Werkplaats wijst hij dan ook graag op de verbeterpunten om consumenten nog beter van dienst te zijn.
Markante professionals
De voormalig ceo van Alwaysbemobile Company en tegenwoordig bestuursvoorzitter van hospitalityplatform Regardz, schreef voor die laatste een formule die bestaat uit zeven assets voor goed gastheerschap: ‘Bereikrijk’, ‘Binnenvoelbaar’, ‘Luistergevig’, ‘Oplosselijk’, ‘Verrasvast’, ‘Verwenzaam’ en ‘Teruglustig’. En nu is er dus een boek, Gastgevers in Geluk, waarin 29 markante professionals hun visie op gastvrijheid en dienstverlening delen. Waaronder Philip van Mountford (ceo Hunkemöller), Paul Geraeds (ceo Bakker.com), Jaap Bressers (auteur ‘Waar een wiel is, is een weg’), Danielle Braun (auteur ‘De Corporate Tribe’, managementboek van het Jaar 2016), Rob Hermans (ceo Fletcher Hotels) en Mark Haak Wegmann (ceo Center Parcs Europe).
Luc van Bussel (1964) is ondernemer, spreker en auteur. ‘Gastgevers in Geluk’ is zijn derde boek. In 2008 schreef hij het boek ‘Infarct, de naderende stilstand van Nederland’, in 2013 ‘Alles Kan Beter, 10 Succesfactoren voor duurzame groei”. Luc van Bussel is sinds 2013 ceo van Regardz Hospitality Group en studeerde Hotelmanagement aan de Erasmushogeschool in Brussel en Cornell University New York.
Abonnees van Automotive krijgen korting op het boek ‘Gastgevers in Geluk.’ Klik hier voor meer informatie.