Bolsenbroek lanceert ‘omgekeerde schadesturing’

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
De gedupeerde kan gewoon naar zijn eigen adresje. (Foto: Shutterstock)

Het is voor WA verzekerde autobezitters soms een hele tour om schades op een veroorzakende partij te verhalen. Althans, dat is de bevinding van Frank Bolsenbroek, dga van taxatie- en expertisebureau Bolsenbroek & Partners, die een dienst ontwikkelde waarbij deze werkzaamheden worden overgenomen. Volgens Bolsenbroek heeft het autobedrijf er ook iets aan. “Een verzekeraar die namens de veroorzaker van de schade de claim afhandelt, heeft belangen die niet altijd in het voordeel van benadeelde en diens hersteller zijn. Zo heeft hij nog wel eens de neiging om de gedupeerde naar een bij hem aangesloten herstelbedrijf te sturen. Met onze schade-verhaal-service kom je als hersteller automatisch in beeld voor het schadeherstel.”

Krom

Het nieuwe bedrijf Schade Alert Verzekerden Hulpdienst, verhaalt namens de gedupeerde van een aanrijding de schade op de wederpartij. “Dankzij onze expertise worden wij al jaren benaderd in zaken waar het niet goed gaat in de afwikkeling van schade. Dat heeft geleid tot de oprichting van Schade Alert”, aldus Bolsenbroek. “Daarbij pakken wij namens de benadeelde de regie over de afwikkeling van de schade. Wij laten de expertise uitvoeren, stellen de aansprakelijkstelling op en dienen de claim in. Binnen één week. Wil de verzekeraar namens de veroorzaker in discussie, dan voeren wij die. In de huidige praktijk ligt die regie volledig bij de verzekeraar van de veroorzaker. Dat is feitelijk natuurlijk erg krom. Consumenten staan dan vrij machteloos. Sturing op WA schade moeten we als branche niet willen. Door de regie om te draaien, spreken we van omgekeerde schadesturing.”

Vermindering

Bij het afhandelen van de schade is er volgens Bolsenbroek dikwijls discussie over bijkomende kosten als vervangend vervoer en ook waardevermindering die optreedt nadat de schade is hersteld, blijft onderbelicht. “Om nog maar niet te spreken over kosten in relatie tot het verhalen van de schade. Een gedupeerde kan een beroep doen op zijn rechtsbijstandsverzekering als hij die heeft, maar wij kunnen als autobranche-insider een kwalitatief betere service aanbieden.”

Schade Alert heeft een promotiepakket samengesteld voor garagebedrijven, dat ze voor 495 euro kunnen bestellen. “Ze kunnen dit inzetten om hun klanten alert te maken op onze dienst, zodat ze bij schade via ons uiteindelijk weer bij hun autobedrijf terechtkomen in plaats van bij een door de verzekeraar aangewezen contractpartij”, aldus Bolsenbroek.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Reacties

  • Jeroen Goedhard

    Een schaderegelingsburo. Wat is het nieuws??

  • Bolsenbroek

    [quote name=”Jeroen Goedhard”]Een schaderegelingsburo. Wat is het nieuws??[/quote]
    Daar is álles nieuw aan Jeroen! De markt van Schade Alert is de WA verzekerde zonder enige vorm van bijstand. Die krijgt normaal te maken met een expert van de veroorzaker; nu niet. Schade Alert richt zich bij het verhaal primair op de veroorzaker en pas secundair (wel gelijktijdig) op diens verzekeraar. Dat geeft snelheid in afhandeling. Ken jij een partij die professioneel werk maakt van waardevermindering na schadeherstel? En van een rechtvaardige huurautovergoeding zonder 25% afslag? Ken jij een ‘schaderegelaar’ die dat doet vanuit zijn professie binnen de autobranche; die schadeafhandeling benadert vanuit de belangen van de benadeelde én de herstellers? Ik kan de resterende 168 tekens nog wel opmaken maar dit zou je mogen overtuigen 🙂

Bolsenbroek lanceert ‘omgekeerde schadesturing’ | Automotive Online

Bolsenbroek lanceert ‘omgekeerde schadesturing’

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
De gedupeerde kan gewoon naar zijn eigen adresje. (Foto: Shutterstock)

Het is voor WA verzekerde autobezitters soms een hele tour om schades op een veroorzakende partij te verhalen. Althans, dat is de bevinding van Frank Bolsenbroek, dga van taxatie- en expertisebureau Bolsenbroek & Partners, die een dienst ontwikkelde waarbij deze werkzaamheden worden overgenomen. Volgens Bolsenbroek heeft het autobedrijf er ook iets aan. “Een verzekeraar die namens de veroorzaker van de schade de claim afhandelt, heeft belangen die niet altijd in het voordeel van benadeelde en diens hersteller zijn. Zo heeft hij nog wel eens de neiging om de gedupeerde naar een bij hem aangesloten herstelbedrijf te sturen. Met onze schade-verhaal-service kom je als hersteller automatisch in beeld voor het schadeherstel.”

Krom

Het nieuwe bedrijf Schade Alert Verzekerden Hulpdienst, verhaalt namens de gedupeerde van een aanrijding de schade op de wederpartij. “Dankzij onze expertise worden wij al jaren benaderd in zaken waar het niet goed gaat in de afwikkeling van schade. Dat heeft geleid tot de oprichting van Schade Alert”, aldus Bolsenbroek. “Daarbij pakken wij namens de benadeelde de regie over de afwikkeling van de schade. Wij laten de expertise uitvoeren, stellen de aansprakelijkstelling op en dienen de claim in. Binnen één week. Wil de verzekeraar namens de veroorzaker in discussie, dan voeren wij die. In de huidige praktijk ligt die regie volledig bij de verzekeraar van de veroorzaker. Dat is feitelijk natuurlijk erg krom. Consumenten staan dan vrij machteloos. Sturing op WA schade moeten we als branche niet willen. Door de regie om te draaien, spreken we van omgekeerde schadesturing.”

Vermindering

Bij het afhandelen van de schade is er volgens Bolsenbroek dikwijls discussie over bijkomende kosten als vervangend vervoer en ook waardevermindering die optreedt nadat de schade is hersteld, blijft onderbelicht. “Om nog maar niet te spreken over kosten in relatie tot het verhalen van de schade. Een gedupeerde kan een beroep doen op zijn rechtsbijstandsverzekering als hij die heeft, maar wij kunnen als autobranche-insider een kwalitatief betere service aanbieden.”

Schade Alert heeft een promotiepakket samengesteld voor garagebedrijven, dat ze voor 495 euro kunnen bestellen. “Ze kunnen dit inzetten om hun klanten alert te maken op onze dienst, zodat ze bij schade via ons uiteindelijk weer bij hun autobedrijf terechtkomen in plaats van bij een door de verzekeraar aangewezen contractpartij”, aldus Bolsenbroek.

Geplaatst in rubriek:
Luberto van Buiten
Luberto van Buiten

Luberto van Buiten (’76) ging in 2006 aan de slag bij Automotive. Hij was als hoofdredacteur eindverantwoordelijk voor de redactionele inhoud van sites en magazines van het cluster Auto & Fleet van ProMedia, en beheerde voor Automotive de portefeuilles verhuur en leasing. In zijn vrije tijd speelt Luberto gitaar in Nederpopband Laagland, tennist en loopt – zo af en toe – hard. Op 1 januari 2023 maakte hij bij ProMedia de overstap naar de functie van uitgever bij de divisie Rail & Cargo.

Reacties

  • Jeroen Goedhard

    Een schaderegelingsburo. Wat is het nieuws??

  • Bolsenbroek

    [quote name=”Jeroen Goedhard”]Een schaderegelingsburo. Wat is het nieuws??[/quote]
    Daar is álles nieuw aan Jeroen! De markt van Schade Alert is de WA verzekerde zonder enige vorm van bijstand. Die krijgt normaal te maken met een expert van de veroorzaker; nu niet. Schade Alert richt zich bij het verhaal primair op de veroorzaker en pas secundair (wel gelijktijdig) op diens verzekeraar. Dat geeft snelheid in afhandeling. Ken jij een partij die professioneel werk maakt van waardevermindering na schadeherstel? En van een rechtvaardige huurautovergoeding zonder 25% afslag? Ken jij een ‘schaderegelaar’ die dat doet vanuit zijn professie binnen de autobranche; die schadeafhandeling benadert vanuit de belangen van de benadeelde én de herstellers? Ik kan de resterende 168 tekens nog wel opmaken maar dit zou je mogen overtuigen 🙂