‘Volvo’s straks alleen nog merkerkend hersteld’

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Zo'n 130 deelnemers bij Acoat Selected

“Ik heb geen populaire boodschap voor de herstelbranche: als fabrikant hebben wij straks de volledige controle over het herstelproces”, zegt Gerben Batstra, directeur customer service Volvo Car Nederland. “Het zal stapsgewijs gaan, maar we zullen straks niet meer laten repareren bij universele schadeherstelbedrijven, alleen bij een netwerk van merkerkende herstellers dat aan hoge eisen voldoet. De dealer is en blijft hierin het aanspreekpunt.”

Volvo claimt dat er in het jaar 2020 geen ernstig gewonden of verkeersdoden meer zullen vallen in een nieuwe Volvo. “Met de komst van de zelfrijdende auto zijn wij als fabrikant steeds meer aansprakelijk. Dan is het logisch dat wij ook steeds meer als verzekeraar zullen optreden.”

Slim & schoon

“De twee belangrijkste uitgangspunten voor toekomstige mobiliteit zijn: slim en schoon”, zegt Maarten Steinbuch, hoogleraar aan de TU Eindhoven. “Over dertig jaar vinden we het asociaal als er iemand achter het stuur zit en mag je zelf helemaal niet meer rijden. Als auto’s straks met elkaar en met hun omgeving kunnen communiceren, wordt het echt veiliger op de weg en zal er minder schade zijn. In 2030 is de nieuwverkoop van auto’s voor 100 procent elektrisch.”

“In een verregaande digitale en gerobotiseerde wereld kan juist de mens het verschil maken”, meent Gerhard Aalbers, manager strategic sales bij Akzo Nobel. Monique Konter, manager strategic account Akzo Nobel, zette nog enkele innovaties van de lakleverancier op een rijtje. Zoals Carbeat, een digitaal product- en communicatiesysteem, maar ook Colorvation en Mixit, een digitale manier om nog sneller de juiste kleurstelling te kunnen vinden. “Dit zorgt voor een grotere kleurnauwkeurigheid en besparing in gebruik”, aldus Konter, die er nog aan refereerde dat Akzo Nobel dit jaar veelvuldig in het nieuws was.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.

‘Volvo’s straks alleen nog merkerkend hersteld’ | Automotive Online

‘Volvo’s straks alleen nog merkerkend hersteld’

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Zo'n 130 deelnemers bij Acoat Selected

“Ik heb geen populaire boodschap voor de herstelbranche: als fabrikant hebben wij straks de volledige controle over het herstelproces”, zegt Gerben Batstra, directeur customer service Volvo Car Nederland. “Het zal stapsgewijs gaan, maar we zullen straks niet meer laten repareren bij universele schadeherstelbedrijven, alleen bij een netwerk van merkerkende herstellers dat aan hoge eisen voldoet. De dealer is en blijft hierin het aanspreekpunt.”

Volvo claimt dat er in het jaar 2020 geen ernstig gewonden of verkeersdoden meer zullen vallen in een nieuwe Volvo. “Met de komst van de zelfrijdende auto zijn wij als fabrikant steeds meer aansprakelijk. Dan is het logisch dat wij ook steeds meer als verzekeraar zullen optreden.”

Slim & schoon

“De twee belangrijkste uitgangspunten voor toekomstige mobiliteit zijn: slim en schoon”, zegt Maarten Steinbuch, hoogleraar aan de TU Eindhoven. “Over dertig jaar vinden we het asociaal als er iemand achter het stuur zit en mag je zelf helemaal niet meer rijden. Als auto’s straks met elkaar en met hun omgeving kunnen communiceren, wordt het echt veiliger op de weg en zal er minder schade zijn. In 2030 is de nieuwverkoop van auto’s voor 100 procent elektrisch.”

“In een verregaande digitale en gerobotiseerde wereld kan juist de mens het verschil maken”, meent Gerhard Aalbers, manager strategic sales bij Akzo Nobel. Monique Konter, manager strategic account Akzo Nobel, zette nog enkele innovaties van de lakleverancier op een rijtje. Zoals Carbeat, een digitaal product- en communicatiesysteem, maar ook Colorvation en Mixit, een digitale manier om nog sneller de juiste kleurstelling te kunnen vinden. “Dit zorgt voor een grotere kleurnauwkeurigheid en besparing in gebruik”, aldus Konter, die er nog aan refereerde dat Akzo Nobel dit jaar veelvuldig in het nieuws was.

Geplaatst in rubriek:
Ivonne Vermeulen
Ivonne Vermeulen

Ivonne Vermeulen is redacteur bij Automotive, waar ze onder andere de portefeuilles Schade en Universele markt beheert.