Focwa-herstellers gaan opdrachtgevers keuren
In het beoordelingssysteem van Tevreden.nl krijgen klanten na de afhandeling van de schade een mail met ongeveer tien vragen over het proces en de service. Op die manier heeft de hersteller continu inzicht in hoe zijn dienstverlening wordt gewaardeerd. “Er zijn al enkele groepen leden die de klanttevredenheid meten met het systeem van Tevreden.nl of met een andere leverancier, maar wij willen deze mogelijkheid aan alle leden laagdrempelig aan kunnen bieden”, zegt projectleider Arie-Jan Baan, werkzaam voor Focwa. Daarom koopt de branchevereniging de dienstverlening collectief in. “Focwa wil de kwaliteit van herstel borgen, en daar valt ook de service onder. Met deze samenwerking maken we het voor de leden mogelijk om kosteloos – als onderdeel van het lidmaatschap – een meetinstrument te installeren.”
Beste opdrachtgever
De Focwa-leden krijgen via Tevreden.nl ook de kans om een aantal keer per jaar hun eigen branchevereniging te beoordelen. “We lanceren de komende tijd veel nieuwe producten en diensten. Daarvan willen we weten hoe de leden die gebruiken, of ze deze diensten gebruiken en wat ze er van vinden”, zegt Baan. “Op deze manier kun je een dienst veel sneller verder ontwikkelen, of als hij niet aanslaat, er afscheid van nemen.”
Met het beoordelingssysteem kunnen ook de opdrachtgevers beoordeeld worden. “Hiermee maken we de samenwerking met de formele opdrachtgevers inzichtelijk. Dat is wat ons betreft een onderbelicht onderwerp”, vindt Baan. “Via een prestatieonderzoek krijgen we meer grip op deze samenwerkingen en halen we de verbeterpunten boven tafel.” Dit onderzoek is te vergelijken met Rodi, het meetinstrument van de Bovag waarmee dealers hun importeurs beoordelen. “We denken er ook aan om een jaarlijkse award uit te reiken aan de beste opdrachtgever.” Op welke criteria de opdrachtgevers worden beoordeeld, is nog niet bekend.