Ingezonden stuk Bovag in FD over sturing verzekeraars

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Jan de Vries

    Goed dat Bovag dit probleem nog eens naar voren brengt. Autobedrijven lopen omzet mis door deze schadelijke sturing. Kunnen ze die voorkomen? Nee, niet helemaal. Kunnen ze het probleem verkleinen? Jazeker!
    Je kunt als autobedrijf bijvoorbeeld opvallende stickertjes laten maken met de tekst; Bel ons bij (ruit)schade. Wij regelen alles voor u! Autobedrijf Mobilica 0512-301886. Plak deze stickertjes vervolgens op de kentekenhoesjes van klanten. Zowel bij aflevering van de auto als bij de APK. Bij schade komt het kentekenbewijs meestal wel op tafel. Grote kans dat de klant het autobedrijf belt en niet de sturende verzekeringsmaatschappij. Neem de klant “de schadestress” uit handen, regel het samen. Een simpele oplossing op weg naar een duurzame klantgerichte relatie!
    Jan de Vries
    http://www.mobilica.nl

  • bram van der welk

    uiteindelijk zal de klant toch de verzekering moeten bellen,om de schade te melden, en zal dan toch ;gestuurd; worden.
    heb bij mijn eigen prive auto bij carglas een voorruit moeten laten zetten!!!!
    prive ben ik bij anwb verzekerd,(direct opgezegd uiteraard)

  • Kees van B

    Woonde we niet in een vrij land, vrije economie, vrije keuzevrijheid, of word ons straks gezegt naar welke groenteboer, of slager we MOETEN gaan? Transparantie ? Maak maar eens openbaar dat volume sturing kosten besparend werkt! Sommige verzekeraars prefereren dan toch liever hun zaakjes af te handelen achter mat glas.

  • Anno

    Vreemd. Volgens mij staat het garagehouders vrij om zelf ook gratis vervangend vervoer aan te bieden. Het is geen recht, maar onderdeel van de overkoepelende afspraken van verzekeraars. Zie hier het voordeel van schadesturing. Ben het wel eens met de stelling dat het voor autobedrijven wel vrijwel onmogelijk is om contact met de klant te houden in geval van schade; misschien komt dat mede omdat, zoals bijvoorbeeld Schadegarant constateert, schadewerk via de dealwer als loket in de meeste gevallen duurder is dan als de auto rechtstreeks naar het shb gaat. Als klantcontact voor autobedrijven zo belangrijk is, dan zorgen ze ervoor dat de verzekeraar uiteindelijk niet duurdr uit is als hij kiest voor het autobedrijf als ‘innameloket’. Ik denk dat het toch echt daar fout gaat…

Ingezonden stuk Bovag in FD over sturing verzekeraars | Automotive Online

Ingezonden stuk Bovag in FD over sturing verzekeraars

Steven Don Steven Don

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu Automotive Premium abonnee en krijg toegang tot vakinformatie over de automotive sector.

Abonneren

Bent u al abonnee?

Inloggen

Heeft u een abonnement en u kunt niet inloggen? Of heeft u een abonnement en kunt u wel inloggen maar niet dit artikel lezen? Neem dan contact met ons op via klantenservice@promedia.nl of telefonisch via 010 280 1000. Vermeld hierbij uw abonneenummer.

 
 

Reacties

  • Jan de Vries

    Goed dat Bovag dit probleem nog eens naar voren brengt. Autobedrijven lopen omzet mis door deze schadelijke sturing. Kunnen ze die voorkomen? Nee, niet helemaal. Kunnen ze het probleem verkleinen? Jazeker!
    Je kunt als autobedrijf bijvoorbeeld opvallende stickertjes laten maken met de tekst; Bel ons bij (ruit)schade. Wij regelen alles voor u! Autobedrijf Mobilica 0512-301886. Plak deze stickertjes vervolgens op de kentekenhoesjes van klanten. Zowel bij aflevering van de auto als bij de APK. Bij schade komt het kentekenbewijs meestal wel op tafel. Grote kans dat de klant het autobedrijf belt en niet de sturende verzekeringsmaatschappij. Neem de klant “de schadestress” uit handen, regel het samen. Een simpele oplossing op weg naar een duurzame klantgerichte relatie!
    Jan de Vries
    http://www.mobilica.nl

  • bram van der welk

    uiteindelijk zal de klant toch de verzekering moeten bellen,om de schade te melden, en zal dan toch ;gestuurd; worden.
    heb bij mijn eigen prive auto bij carglas een voorruit moeten laten zetten!!!!
    prive ben ik bij anwb verzekerd,(direct opgezegd uiteraard)

  • Kees van B

    Woonde we niet in een vrij land, vrije economie, vrije keuzevrijheid, of word ons straks gezegt naar welke groenteboer, of slager we MOETEN gaan? Transparantie ? Maak maar eens openbaar dat volume sturing kosten besparend werkt! Sommige verzekeraars prefereren dan toch liever hun zaakjes af te handelen achter mat glas.

  • Anno

    Vreemd. Volgens mij staat het garagehouders vrij om zelf ook gratis vervangend vervoer aan te bieden. Het is geen recht, maar onderdeel van de overkoepelende afspraken van verzekeraars. Zie hier het voordeel van schadesturing. Ben het wel eens met de stelling dat het voor autobedrijven wel vrijwel onmogelijk is om contact met de klant te houden in geval van schade; misschien komt dat mede omdat, zoals bijvoorbeeld Schadegarant constateert, schadewerk via de dealwer als loket in de meeste gevallen duurder is dan als de auto rechtstreeks naar het shb gaat. Als klantcontact voor autobedrijven zo belangrijk is, dan zorgen ze ervoor dat de verzekeraar uiteindelijk niet duurdr uit is als hij kiest voor het autobedrijf als ‘innameloket’. Ik denk dat het toch echt daar fout gaat…