Netbeheerders pleiten voor aanpassing EV-belastingregels

Floor Vink Floor Vink

Het slim inzetten van elektrische auto’s voor het opslaan en terugleveren van duurzame stroom is volgens PWC onnodig duur. Dat komt doordat over lokaal opgewekte zonnestroom die overdag wordt opgeslagen en later op de dag gebruikt wordt, twee keer energiebelasting betaald moet worden. Door de auto in te zetten als buffer (opslag) worden pieken in stroomvraag en -aanbod voorkomen.

Tijdens een verkiezingsdebat over de kansen van EV’s in de volgende kabinetsperiode, dat vandaag plaatsvindt, wordt het rapport ‘Fiscale barrières voor Smart Charging’ aangeboden aan diverse (kandidaat) Kamerleden. Aanwezig zijn vandaag: Mei Li Vos (PvdA), Liesbeth van Tongeren (Groenlinks), Eric Smaling (SP), Barbara Visser (VVD), Wytske de Pater (kandidaat Kamerlid CDA) en Matthijs Sienot (kandidaat Kamerlid D66).

Lees het rapport ‘Fiscale barrières voor Smart Charging’ in onze Kennisbank.

Lees meer op Fleet&Mobility.

Reacties

  • Wim Ruberg

    Door de auto als buffer te gebruiken zal het aantal laadcycli toenemen en neem je het risico dat de levensduur van de accu’s afneemt.

Netbeheerders pleiten voor aanpassing EV-belastingregels | Automotive Online

Netbeheerders pleiten voor aanpassing EV-belastingregels

Floor Vink Floor Vink

Het slim inzetten van elektrische auto’s voor het opslaan en terugleveren van duurzame stroom is volgens PWC onnodig duur. Dat komt doordat over lokaal opgewekte zonnestroom die overdag wordt opgeslagen en later op de dag gebruikt wordt, twee keer energiebelasting betaald moet worden. Door de auto in te zetten als buffer (opslag) worden pieken in stroomvraag en -aanbod voorkomen.

Tijdens een verkiezingsdebat over de kansen van EV’s in de volgende kabinetsperiode, dat vandaag plaatsvindt, wordt het rapport ‘Fiscale barrières voor Smart Charging’ aangeboden aan diverse (kandidaat) Kamerleden. Aanwezig zijn vandaag: Mei Li Vos (PvdA), Liesbeth van Tongeren (Groenlinks), Eric Smaling (SP), Barbara Visser (VVD), Wytske de Pater (kandidaat Kamerlid CDA) en Matthijs Sienot (kandidaat Kamerlid D66).

Lees het rapport ‘Fiscale barrières voor Smart Charging’ in onze Kennisbank.

Lees meer op Fleet&Mobility.

Reacties

  • Wim Ruberg

    Door de auto als buffer te gebruiken zal het aantal laadcycli toenemen en neem je het risico dat de levensduur van de accu’s afneemt.