Miljoenennota 2008: minimaal aantal A-labels

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dit heeft te maken met de huidige rekenmethode van het systeem, waarbij onder meer rekening wordt gehouden met het gemiddelde van een bepaalde klasse. Als er meer zuinige auto’s komen, wordt een A-label moeilijker te bereiken. Bovendien zijn de gevolgen voor sommige auto’s groot; volgens De Telegraaf krijgt een Smart-diesel die nu een A-label krijgt, straks een E-label. “Er is aangekondigd dat de consument vanaf volgend jaar een grotere bonus krijgt als hij een auto koopt met A-label, maar op deze manier is dat natuurlijk een fictieve maatregel”, zegt Peter Janssen, directeur van de RAI Vereniging. “Je ziet duidelijk dat het huidige systeem niet integer is. Sowieso is het natuurlijk raar dat een classificatie die bedoeld is als informatiesysteem, wordt gebruikt als basis voor belastingheffing.” Naar verluidt is het allerminst zeker dat deze gevolgen daadwerkelijk plaatsvinden, ook ambtenaren zouden verbaasd zijn geweest over de uitkomsten van deze berekeningen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Miljoenennota 2008: minimaal aantal A-labels | Automotive Online

Miljoenennota 2008: minimaal aantal A-labels

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dit heeft te maken met de huidige rekenmethode van het systeem, waarbij onder meer rekening wordt gehouden met het gemiddelde van een bepaalde klasse. Als er meer zuinige auto’s komen, wordt een A-label moeilijker te bereiken. Bovendien zijn de gevolgen voor sommige auto’s groot; volgens De Telegraaf krijgt een Smart-diesel die nu een A-label krijgt, straks een E-label. “Er is aangekondigd dat de consument vanaf volgend jaar een grotere bonus krijgt als hij een auto koopt met A-label, maar op deze manier is dat natuurlijk een fictieve maatregel”, zegt Peter Janssen, directeur van de RAI Vereniging. “Je ziet duidelijk dat het huidige systeem niet integer is. Sowieso is het natuurlijk raar dat een classificatie die bedoeld is als informatiesysteem, wordt gebruikt als basis voor belastingheffing.” Naar verluidt is het allerminst zeker dat deze gevolgen daadwerkelijk plaatsvinden, ook ambtenaren zouden verbaasd zijn geweest over de uitkomsten van deze berekeningen.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.