Woordvoerder Mercedes-Benz gaat na veertig jaar autobranche met pensioen.

Nieuwe post | Huub Dubbelman hoopt op terugkeer AutoRAI

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

U heeft bijna veertig jaar in de ­autobranche gewerkt. Wat zal u het meest bijblijven?

“Ik begon met het schrijven van artikelen over autosport, om precies te zijn over de paasraces in Zandvoort, in 1969. In mijn nieuwe leven blijf ik ook bij de autosport betrokken. Zo zit ik in een werkgroep om de F1 terug te halen naar Nederland.”

Met wat voor gevoel neemt u afscheid?

“Ik heb veel meegemaakt, maar het mooiste vond ik het om deelgenoot te zijn van verandering. In mijn EVO- en TLN-tijd heb ik van dichtbij meegemaakt dat vervoerders zich ontwikkelden tot logistieke dienstverleners. Daarna ging ik naar Volvo, dat zich ontwikkelde tot wereldspeler op de truckmarkt. En nu is bij Daimler duidelijker dan ooit op welke pijlers de toekomst rust. Denk aan waterstof, autonoom- en connected rijden, maar ook deelauto’s. In dat opzicht is het jammer dat ik nu stop.”

Helemaal stoppen gaat u niet. Wat zijn de plannen?

“Ik start een nieuwe onderneming: Dubbelman & Dochters. Mijn oudste dochter, Claire, werkt voor autosportfederatie FIA en organiseert onder meer de Formula 3 en Fleur is verantwoordelijk voor de communicatie bij bouwbedrijf Boele & Van Eesteren. Hoe de samenwerking uiteindelijk wordt, zien we in de komende tijd.”

Uw vrouw hoopt u nu vast ook vaker te zien?

Ik heb beloofd om maximaal drie dagen in de week te gaan werken. Ze is een fanatiek golfster, dus ik heb die sport nu ook opgepakt en heb inmiddels mijn GVB. En we hebben meer tijd om te reizen. Wij gaan al veertig jaar naar Florida en ik vermoed dat we daar in de toekomst vaker zullen zijn.”

Tot slot: heeft u nog een wens voor de branche?

“Ik hoop dat de AutoRAI terugkeert of een vergelijkbaar breedgedragen initiatief. Nu zijn er allemaal kleinschalige initiatieven, zoals de LXRY Fair waar bijna alle premium merken staan. Daardoor versnippert het aanbod. Het punt is dat mensen niet meer in de showroom komen, hooguit om een deal te sluiten. Dat betekent dat fabrikanten steeds minder podium hebben om alle innovaties en ontwikkelingen te tonen: juist nu ze meer dan ooit te vertellen hebben. Ik zou graag, samen met de RAI Vereniging, kijken of er toch een mogelijkheid is om gezamenlijk een breed gedragen event op te zetten, waar de autobranche zich presenteert aan alle stakeholders en consumenten, maar ook aan overheden en zakelijke partners.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.

Nieuwe post | Huub Dubbelman hoopt op terugkeer AutoRAI | Automotive Online
Woordvoerder Mercedes-Benz gaat na veertig jaar autobranche met pensioen.

Nieuwe post | Huub Dubbelman hoopt op terugkeer AutoRAI

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:

U heeft bijna veertig jaar in de ­autobranche gewerkt. Wat zal u het meest bijblijven?

“Ik begon met het schrijven van artikelen over autosport, om precies te zijn over de paasraces in Zandvoort, in 1969. In mijn nieuwe leven blijf ik ook bij de autosport betrokken. Zo zit ik in een werkgroep om de F1 terug te halen naar Nederland.”

Met wat voor gevoel neemt u afscheid?

“Ik heb veel meegemaakt, maar het mooiste vond ik het om deelgenoot te zijn van verandering. In mijn EVO- en TLN-tijd heb ik van dichtbij meegemaakt dat vervoerders zich ontwikkelden tot logistieke dienstverleners. Daarna ging ik naar Volvo, dat zich ontwikkelde tot wereldspeler op de truckmarkt. En nu is bij Daimler duidelijker dan ooit op welke pijlers de toekomst rust. Denk aan waterstof, autonoom- en connected rijden, maar ook deelauto’s. In dat opzicht is het jammer dat ik nu stop.”

Helemaal stoppen gaat u niet. Wat zijn de plannen?

“Ik start een nieuwe onderneming: Dubbelman & Dochters. Mijn oudste dochter, Claire, werkt voor autosportfederatie FIA en organiseert onder meer de Formula 3 en Fleur is verantwoordelijk voor de communicatie bij bouwbedrijf Boele & Van Eesteren. Hoe de samenwerking uiteindelijk wordt, zien we in de komende tijd.”

Uw vrouw hoopt u nu vast ook vaker te zien?

Ik heb beloofd om maximaal drie dagen in de week te gaan werken. Ze is een fanatiek golfster, dus ik heb die sport nu ook opgepakt en heb inmiddels mijn GVB. En we hebben meer tijd om te reizen. Wij gaan al veertig jaar naar Florida en ik vermoed dat we daar in de toekomst vaker zullen zijn.”

Tot slot: heeft u nog een wens voor de branche?

“Ik hoop dat de AutoRAI terugkeert of een vergelijkbaar breedgedragen initiatief. Nu zijn er allemaal kleinschalige initiatieven, zoals de LXRY Fair waar bijna alle premium merken staan. Daardoor versnippert het aanbod. Het punt is dat mensen niet meer in de showroom komen, hooguit om een deal te sluiten. Dat betekent dat fabrikanten steeds minder podium hebben om alle innovaties en ontwikkelingen te tonen: juist nu ze meer dan ooit te vertellen hebben. Ik zou graag, samen met de RAI Vereniging, kijken of er toch een mogelijkheid is om gezamenlijk een breed gedragen event op te zetten, waar de autobranche zich presenteert aan alle stakeholders en consumenten, maar ook aan overheden en zakelijke partners.”

Geplaatst in rubriek:
Bart Kuijpers
Bart Kuijpers

Bart Kuijpers (’80) werkt sinds 2008 bij Automotive. Hij is als redacteur verantwoordelijk voor de portefeuilles Merkkanaal en Occasions. Bart houdt van voetbal en van Radiohead. Hij rijdt sinds februari '23 een Tesla en is daar erg tevreden (relatief betaalbaar en fantastische software) mee, maar hij is verder geen fan van het merk.