DCDW Podcast 298: Andrew Shields, Global Business Unit Director – INDICATA

DCDW •
Een nieuwe podcast samen met Andrew Shields van INDICATA. INDICATA maakt deel uit van de Autorola Groep en zijn wereldwijd marktleider op het gebied van realtime marktdata. Met deze data kunnen autodealers aan de hand van occasionstrategie, marketing, prijsbeleid en kapitaaloptimalisatie een stap voor blijven. Andrew is al meer dan 30 jaren actief geweest in de automotive wereld en heeft ruim kennis en ervaring die hij uitgebreid met ons deelt.
William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:

About Andrew

Andrew is 56 en zit meer dan 30 jaar in de auto-industrie. Hij begon jaren geleden te werken bij een autofabrikant. Hij werkte een tijdje voor een online retailer, die groeide van 300 auto’s naar 1000 auto’s per maand. Dat was in 2007-2008. Daarna heeft hij zijn eigen adviesbureau opgezet, wat heel leerrijk was, waarbij hij keek naar de botsende culturen tussen het Nederlandse en het Zweedse bedrijf, en naar de uitdagingen om het bedrijf vooruit te helpen. Hij raakte snel betrokken met de financiële kant van het bedrijf en echt interessante projecten, en dat deed hem besluiten om in de consulting te blijven. Andrew is verantwoordelijk voor alle wereldwijde activiteiten van INDICATA. Op dit moment is INDICATA actief in 13 Europese bedrijven. Hij zorgt voor alle verkoopteams in alle landen. Andrew is ook verantwoordelijk voor de schraapactiviteiten, dus ze hebben 2300 robots die elke dag 11 miljoen auto’s schrapen, met behulp van A.I. om het te analyseren en te begrijpen, prijzen en markttrends samen te stellen, enz.

Recognize the details

De auto’s kunnen dezelfde details hebben, zoals hetzelfde kenteken of dezelfde modelleeftijd. Hoe kunnen de onderdelen worden herkend van elkaar na het schrapen? Het bedrijf heeft meer dan 3 miljoen euro uitgegeven aan een A.I. systeem. Daarmee kunnen ze het modeljaar van het voertuig herkennen aan de vorm van de lampen of de positie van de mistlampen. Dat gaat tot in die granulaire details, waardoor ze de gegevens voortdurend correct kunnen krijgen.

Slot

Dat was het, een nieuwe podcast samen met Andrew Shields van INDICATA. INDICATA maakt deel uit van de Autorola Groep en zijn wereldwijd marktleider op het gebied van realtime marktdata. Met deze data kunnen autodealers op het gebied van occasionstrategie, marketing, prijsbeleid en kapitaaloptimalisatie een stap voor blijven. Andrew is al meer dan 30 jaren actief geweest in de automotive wereld en heeft ruim kennis en ervaring die hij uitgebreid met ons deelt. Als men meer gegevens wil hebben of een gesprek met Andrew wil, kan dat rechtstreeks via LinkedIn. Als je naar indicata.com of indicata.nl gaat, zijn er nog wat meer contactgegevens.

Luister de volledige podcast hier:

DCDW Podcast 298: Andrew Shields, Global Business Unit Director – INDICATA | Automotive Online

DCDW Podcast 298: Andrew Shields, Global Business Unit Director – INDICATA

DCDW •
Een nieuwe podcast samen met Andrew Shields van INDICATA. INDICATA maakt deel uit van de Autorola Groep en zijn wereldwijd marktleider op het gebied van realtime marktdata. Met deze data kunnen autodealers aan de hand van occasionstrategie, marketing, prijsbeleid en kapitaaloptimalisatie een stap voor blijven. Andrew is al meer dan 30 jaren actief geweest in de automotive wereld en heeft ruim kennis en ervaring die hij uitgebreid met ons deelt.
William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:

About Andrew

Andrew is 56 en zit meer dan 30 jaar in de auto-industrie. Hij begon jaren geleden te werken bij een autofabrikant. Hij werkte een tijdje voor een online retailer, die groeide van 300 auto’s naar 1000 auto’s per maand. Dat was in 2007-2008. Daarna heeft hij zijn eigen adviesbureau opgezet, wat heel leerrijk was, waarbij hij keek naar de botsende culturen tussen het Nederlandse en het Zweedse bedrijf, en naar de uitdagingen om het bedrijf vooruit te helpen. Hij raakte snel betrokken met de financiële kant van het bedrijf en echt interessante projecten, en dat deed hem besluiten om in de consulting te blijven. Andrew is verantwoordelijk voor alle wereldwijde activiteiten van INDICATA. Op dit moment is INDICATA actief in 13 Europese bedrijven. Hij zorgt voor alle verkoopteams in alle landen. Andrew is ook verantwoordelijk voor de schraapactiviteiten, dus ze hebben 2300 robots die elke dag 11 miljoen auto’s schrapen, met behulp van A.I. om het te analyseren en te begrijpen, prijzen en markttrends samen te stellen, enz.

Recognize the details

De auto’s kunnen dezelfde details hebben, zoals hetzelfde kenteken of dezelfde modelleeftijd. Hoe kunnen de onderdelen worden herkend van elkaar na het schrapen? Het bedrijf heeft meer dan 3 miljoen euro uitgegeven aan een A.I. systeem. Daarmee kunnen ze het modeljaar van het voertuig herkennen aan de vorm van de lampen of de positie van de mistlampen. Dat gaat tot in die granulaire details, waardoor ze de gegevens voortdurend correct kunnen krijgen.

Slot

Dat was het, een nieuwe podcast samen met Andrew Shields van INDICATA. INDICATA maakt deel uit van de Autorola Groep en zijn wereldwijd marktleider op het gebied van realtime marktdata. Met deze data kunnen autodealers op het gebied van occasionstrategie, marketing, prijsbeleid en kapitaaloptimalisatie een stap voor blijven. Andrew is al meer dan 30 jaren actief geweest in de automotive wereld en heeft ruim kennis en ervaring die hij uitgebreid met ons deelt. Als men meer gegevens wil hebben of een gesprek met Andrew wil, kan dat rechtstreeks via LinkedIn. Als je naar indicata.com of indicata.nl gaat, zijn er nog wat meer contactgegevens.

Luister de volledige podcast hier: