DCDW Podcast 297: Jeroen Boeve van Rhino events
Start van Rhino events
In 1996 is het bedrijf opgericht door onder andere nog steeds de huidige eigenaar Lee Higgins die samen met een partner van hem Rhino heeft opgericht. In eerste instantie begonnen met sales materiaal, met name stickers voor auto’s, voor showroom ramen, advertenties in de krant. Op gegeven moment ook meer de online kant op met opzetten van campagnes en zo meer. En op gegeven moment in 2007 of 2008 was er een klant in de buurt van Manchester die zei, eigenlijk wil ik iets dat al die zaken bij elkaar brengt, een soort evenement waarbij we in het weekend onze klanten uitnodigen. En toen zijn ze gaan brainstormen dat heeft geleid tot het VIP-concept.
Verschil tussen de Belgische markt en de Nederlandse markt
Als je kijkt naar de marketing activiteiten en de intensiteit, met name van de marketing inspanning in Engeland en in Nederlands is dat meer vergelijkbaar. In België zie je dat de Belgische dealers en merken hun klanten minder vaak benaderen dan bv in Nederland en in Engeland, waarbij je dus zit dat in België de eerste paar maanden is gericht op salon condities en daarop focussen. Ook omdat de salon namelijk een groot VIP-event is. Bij de teksten wordt er goed over nagedacht om de juiste woorden te gebruiken om klanten te triggeren zodat zij het gevoel krijgen dat dit iets voor hen is en ook verder op te warmen voor de aankoop van een auto. Elk stap is een onderdeel van het proces tot aankoop van een auto, niks is per toeval zo.
Nieuwe ontwikkelingen
Wat wij de afgelopen 2 jaren hebben ontwikkeld en toegevoegd aan het evenement is een boeking portal, dus ons events leveren al heel lang heel veel resultaten op en de voorbereiding kost best veel tijd en een deel daarvan hebben we geautomatiseerd in een boeking portal waar de klant eigenlijk zichzelf aanmeldt. We zijn nu ook wel bezig om deze boeking portal om te bouwen in een daily use versie dat noemen we Helo boeking technologie en dat is vanaf eind maart beschikbaar in Nederland waarbij je vanuit diverse bronnen kan linken naar die portal en waar je dan klant op basis van beschikbaarheid of zo kan boeken.
Slot
Als dealers en autobedrijven iets meer willen weten over Rhino events of in contact willen komen met Jeroen Boeve dan kunnen ze mailen naar Nederland op: rhinonederland@rhinoevents.com of naar België op: rhinobelux@rhinoevents.com of bellen op: 0652462006, ook kun je contact opnemen via LinkedIn.
Luister de volledige podcast hier: