Autofactor neemt Helga Automotive over

Advertorial • Sinds eind 2022 is Autofactor B.V. volledig eigenaar van Helga, een softwarepakket dat autogroothandelaren ondersteunt in al hun processen. De software van Helga wordt voortaan aangeboden onder de naam Autofactor.
William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Hans Kraaijeveld, oprichter en eigenaar van Autofactor (Beeld: Autofactor)

Autofactor, dat vanaf het begin betrokken was bij de ontwikkeling van Helga, biedt vanaf nu twee productlijnen aan. Voor handelsbedrijven die stevig willen doorgroeien is er een pakket dat álle werkzaamheden automatiseert. Het gaat daarbij om een software-abonnement met een vast tarief per verkochte auto.

Dealerholdings hebben vaak complexe processen en willen hun Inkoopbedrijf koppelen met bestaande software. Voor die bedrijven richt Autofactor de techniek op maat in, zonder het tijdrovende en foutgevoelige programmeerwerk dat IT-projecten vaak traag en duur maakt.

Gebouwd op ervaring

De software van Autofactor maakt het mogelijk om alle stappen rond in- en verkoop van auto’s snel en soepel uit te voeren. Sommige zaken gaan zelfs volautomatisch, zoals vrijwaren, adverteren, op transport zetten en het maken van financiële boekingen.

Hans Kraaijeveld, oprichter en eigenaar van Autofactor, was vanaf het begin nauw betrokken bij de ontwikkeling: “Wij werken al heel lang met de professionele groothandel samen en ik ben zelf 9 jaar lang actief geweest in een handelsbedrijf. We weten bij Autofactor dus hoe je geld verdient met auto’s en welke stappen en handelingen daar allemaal bij nodig zijn. Die kennis hebben we in ons systeem gestopt.”

20% meer omzet: “Het blijft bijzonder”

Autofactor groeit: steeds meer automotive-bedrijven realiseren zich dat Excelsheets, het keer op keer handmatig overnemen van gegevens en ‘houtje-touwtje’ aan elkaar geknoopte digitale systemen de zaak vertragen en voor fouten zorgen. Door alles in één systeem onder te brengen en het steeds terugkerende handwerk te automatiseren, verhogen de gebruikers van Autofactor hun omloopsnelheid en verlagen ze hun kosten.

Ondanks al zijn ervaring geniet Kraaijeveld nog steeds van wat zijn software teweegbrengt: “Het blijft bijzonder om te zien dat een bedrijf, puur door het proces anders in te richten, binnen een paar maanden met dezelfde mensen 20% meer omzet draait. Door de overname van Helga kunnen we dit nu op volle kracht gaan uitbouwen en breed in de markt zetten.”

Voor meer informatie: https://www.autofactor.com/

Autofactor neemt Helga Automotive over | Automotive Online

Autofactor neemt Helga Automotive over

Advertorial • Sinds eind 2022 is Autofactor B.V. volledig eigenaar van Helga, een softwarepakket dat autogroothandelaren ondersteunt in al hun processen. De software van Helga wordt voortaan aangeboden onder de naam Autofactor.
William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Hans Kraaijeveld, oprichter en eigenaar van Autofactor (Beeld: Autofactor)

Autofactor, dat vanaf het begin betrokken was bij de ontwikkeling van Helga, biedt vanaf nu twee productlijnen aan. Voor handelsbedrijven die stevig willen doorgroeien is er een pakket dat álle werkzaamheden automatiseert. Het gaat daarbij om een software-abonnement met een vast tarief per verkochte auto.

Dealerholdings hebben vaak complexe processen en willen hun Inkoopbedrijf koppelen met bestaande software. Voor die bedrijven richt Autofactor de techniek op maat in, zonder het tijdrovende en foutgevoelige programmeerwerk dat IT-projecten vaak traag en duur maakt.

Gebouwd op ervaring

De software van Autofactor maakt het mogelijk om alle stappen rond in- en verkoop van auto’s snel en soepel uit te voeren. Sommige zaken gaan zelfs volautomatisch, zoals vrijwaren, adverteren, op transport zetten en het maken van financiële boekingen.

Hans Kraaijeveld, oprichter en eigenaar van Autofactor, was vanaf het begin nauw betrokken bij de ontwikkeling: “Wij werken al heel lang met de professionele groothandel samen en ik ben zelf 9 jaar lang actief geweest in een handelsbedrijf. We weten bij Autofactor dus hoe je geld verdient met auto’s en welke stappen en handelingen daar allemaal bij nodig zijn. Die kennis hebben we in ons systeem gestopt.”

20% meer omzet: “Het blijft bijzonder”

Autofactor groeit: steeds meer automotive-bedrijven realiseren zich dat Excelsheets, het keer op keer handmatig overnemen van gegevens en ‘houtje-touwtje’ aan elkaar geknoopte digitale systemen de zaak vertragen en voor fouten zorgen. Door alles in één systeem onder te brengen en het steeds terugkerende handwerk te automatiseren, verhogen de gebruikers van Autofactor hun omloopsnelheid en verlagen ze hun kosten.

Ondanks al zijn ervaring geniet Kraaijeveld nog steeds van wat zijn software teweegbrengt: “Het blijft bijzonder om te zien dat een bedrijf, puur door het proces anders in te richten, binnen een paar maanden met dezelfde mensen 20% meer omzet draait. Door de overname van Helga kunnen we dit nu op volle kracht gaan uitbouwen en breed in de markt zetten.”

Voor meer informatie: https://www.autofactor.com/