Gaston Software: Nieuwe partners en verbeterde software

Oliebollenspecial • “We draaien op hosting bij Google met onze eigen database en daar draaien al onze klanten met één versie.”
Redactie Redactie
• Laatste update:
Ron Lelieveld (l) en Jan van Bergen: "We hebben een workflow opgezet waarmee alles gestandaardiseerd is.”

Gaston Software heeft dit jaar als overgangsperiode ervaren. Naast een aantal grote, nieuwe klanten, heeft het bedrijf vooral in zijn technologie geïnvesteerd. Dat is volgens directeur Ron Lelieveld niet zo zichtbaar aan de voorkant, maar wel heel belangrijk aan de achterkant.

Lelieveld stelt ook dat hierdoor de levensduur van de software aan de achterkant weer gewaarborgd is voor de komende vijftien jaar. De directeur legt verder uit: “Het is voor de klant een eenmalig proces. We draaien op hosting bij Google met onze eigen database en daar draaien al onze klanten met één versie. Kortom één versie van de software, waarmee onze klanten kunnen werken. We hebben ook klanten als Profile, waarmee we samen een uitrolprogramma hebben opgezet. Ons GMS is dan het hart, waar de applicaties van Profile ook omheen zijn vernieuwd. We hebben een workflow opgezet, waarmee alles gestandaardiseerd is.”

Jan van Bergen, senior consultant bij Gaston, vult aan: “Zo’n proces is ook fijn voor andere garages, omdat ze daarmee big data goed aankunnen. We merken dat iedereen de factuur opnieuw aan het uitvinden is, maar wij zijn zover dat een klant met zijn afspraak zelf automatisch een factuur heeft gemaakt.” Gaston heeft het afgelopen jaar bij Profile zes nieuwe ondernemers erbij gekregen. Lelieveld: “Het voordeel van nieuwe ondernemers is natuurlijk dat ze in een franchise stappen en loslaten waar ze mee werkten. Begin volgend jaar zijn we dan met Profile Nederland bezig. In België starten we dit jaar met één ondernemer en in 2023 is hiervan een verdere uitrol.”

Ondernemer als vertrekpunt

Gaston neemt de ondernemer als vertrekpunt in plaats van het kenteken. Lelieveld: “Dat betekent dat we met garagemanagementsoftware de onderneming helpen om zo rendabel en gemakkelijk mogelijk te werken. Met de software moet je ook zo goed mogelijk kunnen plannen. We plannen op resources, beschikbaarheid en capaciteit. Dat doet de klant zelf al eigenlijk in het systeem. Daardoor heeft de ondernemer een zo hoog mogelijke bezettingsgraad en worden zoveel mogelijk onderdelen gebruikt. Zo kan je ook zo snel mogelijk naar facturatie. We gaan een samenwerking aan met één toonaangevende organisatie uit de branche, waarmee we voor ondernemers een goede voorselectie van tools en middelen van derden te maken. Er zijn heel veel pakketten in de branche en daardoor is het moeilijk voor ondernemers om daar zelf een selectie in te maken. We hebben daar een optimale selectie uit gemaakt, zodat we met die organisatie een totaalpakket kunnen bieden.”

Partners

Naast de nieuwe ondernemers bij Profile heeft Gaston ook een verzoek gekregen van de Suzuki-dealervereniging om in de selectie mee te draaien. “Ze wilden namelijk vervanging voor een pakket dat uitloopt en ze hadden ook meerdere pakketten daarnaast. Uit de selectie is een triparte-overeenkomst voortgekomen tussen Nimag, de dealervereniging en onszelf om twintig interfaces voor Suzuki te maken. Daar zit een rangorde in, dus als er zes dit jaar gedaan zijn kunnen de meeste ondernemers al starten”, besluit Lelieveld.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Gaston Software: Nieuwe partners en verbeterde software | Automotive Online

Gaston Software: Nieuwe partners en verbeterde software

Oliebollenspecial • “We draaien op hosting bij Google met onze eigen database en daar draaien al onze klanten met één versie.”
Redactie Redactie
• Laatste update:
Ron Lelieveld (l) en Jan van Bergen: "We hebben een workflow opgezet waarmee alles gestandaardiseerd is.”

Gaston Software heeft dit jaar als overgangsperiode ervaren. Naast een aantal grote, nieuwe klanten, heeft het bedrijf vooral in zijn technologie geïnvesteerd. Dat is volgens directeur Ron Lelieveld niet zo zichtbaar aan de voorkant, maar wel heel belangrijk aan de achterkant.

Lelieveld stelt ook dat hierdoor de levensduur van de software aan de achterkant weer gewaarborgd is voor de komende vijftien jaar. De directeur legt verder uit: “Het is voor de klant een eenmalig proces. We draaien op hosting bij Google met onze eigen database en daar draaien al onze klanten met één versie. Kortom één versie van de software, waarmee onze klanten kunnen werken. We hebben ook klanten als Profile, waarmee we samen een uitrolprogramma hebben opgezet. Ons GMS is dan het hart, waar de applicaties van Profile ook omheen zijn vernieuwd. We hebben een workflow opgezet, waarmee alles gestandaardiseerd is.”

Jan van Bergen, senior consultant bij Gaston, vult aan: “Zo’n proces is ook fijn voor andere garages, omdat ze daarmee big data goed aankunnen. We merken dat iedereen de factuur opnieuw aan het uitvinden is, maar wij zijn zover dat een klant met zijn afspraak zelf automatisch een factuur heeft gemaakt.” Gaston heeft het afgelopen jaar bij Profile zes nieuwe ondernemers erbij gekregen. Lelieveld: “Het voordeel van nieuwe ondernemers is natuurlijk dat ze in een franchise stappen en loslaten waar ze mee werkten. Begin volgend jaar zijn we dan met Profile Nederland bezig. In België starten we dit jaar met één ondernemer en in 2023 is hiervan een verdere uitrol.”

Ondernemer als vertrekpunt

Gaston neemt de ondernemer als vertrekpunt in plaats van het kenteken. Lelieveld: “Dat betekent dat we met garagemanagementsoftware de onderneming helpen om zo rendabel en gemakkelijk mogelijk te werken. Met de software moet je ook zo goed mogelijk kunnen plannen. We plannen op resources, beschikbaarheid en capaciteit. Dat doet de klant zelf al eigenlijk in het systeem. Daardoor heeft de ondernemer een zo hoog mogelijke bezettingsgraad en worden zoveel mogelijk onderdelen gebruikt. Zo kan je ook zo snel mogelijk naar facturatie. We gaan een samenwerking aan met één toonaangevende organisatie uit de branche, waarmee we voor ondernemers een goede voorselectie van tools en middelen van derden te maken. Er zijn heel veel pakketten in de branche en daardoor is het moeilijk voor ondernemers om daar zelf een selectie in te maken. We hebben daar een optimale selectie uit gemaakt, zodat we met die organisatie een totaalpakket kunnen bieden.”

Partners

Naast de nieuwe ondernemers bij Profile heeft Gaston ook een verzoek gekregen van de Suzuki-dealervereniging om in de selectie mee te draaien. “Ze wilden namelijk vervanging voor een pakket dat uitloopt en ze hadden ook meerdere pakketten daarnaast. Uit de selectie is een triparte-overeenkomst voortgekomen tussen Nimag, de dealervereniging en onszelf om twintig interfaces voor Suzuki te maken. Daar zit een rangorde in, dus als er zes dit jaar gedaan zijn kunnen de meeste ondernemers al starten”, besluit Lelieveld.

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.