DCDW Bonuspodcast deel 2: Troy Springs: “How to win the future”

DCDW • Vandaag deel 2 van de DCDW bonuspodcast met Troy Spring CEO en oprichter van dealerworld VS. In deze aflevering bespreekt Troy “the conversion of the human mind”. Bij dit deel begint Troy met statistieken als leidraad. Vervolgens legt hij uit hoe leads effectiever binnen gehaald kunnen worden.
William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:

Statistieken over websites

Troy deelt de statistieken met ons, waarbij hij aangeeft dat er bijna 17.000 autohandels zijn de nieuwe autos verkopen en meer dan 30.000 autohandels zijn die tweede handse auto’s verkopen. En elk van deze 47.000 autodealers hun eigen website hebben. Het feit dat er zoveel concurrenten zijn met een website hield al deze duizenden autodealers niet tegen om een eigen website te hebben, omdat zij zeker waren dat de websites verschillen. Deze dealers hadden een website soms zonder rekening te houden met het doel van de website, leads die binnen gehaald moeten worden, de conversies die gegenereerd moeten worden en noem maar op. Met dit concept wilt Troy diverse assets toelichten die een rol spelen bij het binnen halen van een lead.

“The gap”

Het is Troy opgevallen dat je door een X aantal websites bezoekers nog steeds niet kan peilen als de uiteindelijke doelstellingen bereikt zijn. Dan heeft hij het over- je kunt 10.000 websitebezoekers hebben, maar hoe weet je precies als de 20 proefritjes wel of niet mensen zijn die jou website hebben bezocht? Het kan voorkomen dat je duizenden website bezoekers heb, maar moet schrikken van het feit dat maar X aantal auto’s verkocht zijn per maand. Het viel Troy op dat dit een gap is die hij zelf moest ontdekken. Een gap waarbij echt weten van waar je leads daadwerkelijk komen een mistery blijft. En hij realiseerde dat het ook zijn schuld was dat deze gap is ontstaan. Stel je hebt een website of laat een website bouwen, wie precies moet natrekken van waar je lead afkomstig is? Er is infeite niemand die je de schuld kan geven waarom de website de verkoopcijfers niet omhoog brengt. Het werk is gedaan, er is een platform waar de cijfers voor websitebezoekers hoog kunnen zijn, kosten per klik kunnen prima gaan, maar daar ontstaat de gap dan ook, niemand is hier veantwoordelijk voor de lead uiteindelijk. Een X aantal website bezoekers hebben garandeerd niet dat zelfs 10% van de bezoekers een auto komt kopen. Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor?

Vroeger en nu

Om uit te zoeken naar hoe de gap precies is ontstaan gaan we eve terug in de tijd. Tijd waar er geen internet was en waar men uit huis ging om naar autodealers te zoeken om een auto te kopen. Het was toen simple, 32 mensen kwamen binnen, 9 hebben gekocht, we staan op een closing ratio van 30%, simple. We hebben deze mensen gezien, leren kennen, we weten wie de mensen zijn die een auto nodig hebben.

Nu gaan duizenden mensen op hun gemak gewoon scrollen op de website, hebben ze een auto nodig dan klikken ze op een paar en dat is alles wat wij weten over deze mensen. Zijn echte mensen met gezinnen, maar alles wat wij zien als auto dealers zijn de kliks, wij herkennen deze mensen door een klik en dat is alles dat wij over ze weten. Stel er technisch iets mis gaat, de website niet geoptimaliseerd is mis je de kik (de potentiele klant) ook nog. Het is dus het beste om iemand de verantwoordelijkheid te geven om optimaal voor de optimalisaties te zorgen.

De website mag ze modernste opties hebben, leuke klik knopjes, maar in deze drukke leven waarin wij wonen zijn we heel gauw afgeleid door simpele dingen die voorbij gaan, maar soms vergeten we gewoon aandacht te besteden aan de basis. In dit geval communiseren met de klant, de klant aantrekken, de klant vertellen hoe zaken doen met ons een voordeel is voor ze.

Troy geeft aan dat elke marketing uiting als doel moet hebben een conversatie te kunnen starten bij de doelgroep. Het moet inspirerend zijn voor de klant om met jou als bedrijf zaken te doen. Anders hebben we alle website hits en geen conversaties, dat kunnen we vergelijken als 10.000 mensen langs je shop lopen, maar geen 1 stop om naar je product te kijken.

Slot

Troy geeft aan dat het is gemakkelijk een websites ready te hebben en autodealers te overtuigen dat het zal werken, maar er zijn detail aspecten die ervoor kunnen zorgen die heel wat conversies en ook zelfs interesses bij de doelgroep verliest. Er zijn hele belangerijke aspecten, zoals chatbox, onmiddelijke response mogelijkheden en noem maar op, die voor conversies kunnen zorgen. Er zijn meerdere “ingredienten” voor meer leads die voor meer conversies kunnen zorgen, die Troy verder heel graag gedetailleerd verteld. Zo heeft Troy in dit deel enkele zeer belangerijke assets toegelicht. Maar er zijn meer! In Deel 3 zal Troy verder gaan daarmee.

Luister de volledige podcast hier: