Fidron en Hooikammer Groep: een unieke dienstverlenende tandem

William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:

Unieke samenwerking

Fidron is een onderdeel van de Hooikammer Groep en is een particulier recherchebureau. Het bedrijf is gespecialiseerd in onderzoek en recovery en hoofdzakelijk actief binnen de automotive-
branche. Dit betekent dat Fidron voor financierings-, lease-, verhuur- en verzekeringsmaatschappijen voertuigen, werktuigen, materieel en andere onderpanden opspoort, inneemt en veiligstelt. Ook verricht het bedrijf onderzoek op het gebied van fraude en diefstal en incasseert het openstaande vorderingen.

Als een voertuig wordt ingenomen, kunnen de emoties soms hoog opspelen en is het des te belangrijker dat de afwikkeling snel en vakkundig wordt geregeld. “Door de nauwe samenwerking tussen Fidron en Hooikammer is binnen een half uur nadat een voertuig is aangetroffen een bergingsvoertuig ter plaatse”, aldus Jean-Paul Hooikammer. “Grote leasemaatschappijen en financieringsmaatschappijen hebben dagelijks te maken met dit soort situaties, bijvoorbeeld als gevolg van een faillissement of indien een debiteur niet aan haar betalingsverplichting kan voldoen. Fidron begeleidt het gehele proces tot de inname van het voertuig zoals het opsporen en het papierwerk, waarna wij als Hooikammer het transport en de aansluitende fleetservice- activiteiten kunnen uitvoeren op basis van de wens van de opdrachtgever.”

Proces afgestemd op wensen klant

Als het betreffende voertuig is binnengekomen bij de vestiging in Steenwijk, wordt er een proces in gang gezet dat is afgestemd op de wensen van de klant. “Denk daarbij aan het regelen van een nieuwe sleutel, het schoonmaken van het in- en exterieur van de auto, het maken van foto’s voor de verkoop en het aanbieden via het door de opdrachtgever gewenste verkoopplatform”, aldus business development manager John Engels. “Daarbij verzorgen we ook de opslag van de persoonlijke spullen die in het voertuig liggen. Omdat het ook regelmatig bedrijfsauto’s betreft, is dat een belangrijk aspect. Die liggen vaak vol met gereedschap”, vertelt Jean-Paul Hooikammer. “Onze opdrachtgevers hebben dus geen omkijken naar dat soort zaken. We bestellen bijvoorbeeld ook sleutels als die ontbreken bij het voertuig. Dat gebeurt allemaal met een maximale transparantie. Klanten kunnen exact volgen in welk deel van het proces een auto zich bevindt, of het voertuig bijvoorbeeld is ingepland voor transport, al op transport is gegaan en of de sleutel al is besteld”.

Tal van diensten.

Verder beschikt Hooikammer in Steenwijk over een milieuvriendelijke wasstraat, die ook geschikt is voor grote bussen. “En we bieden ook nog tal van andere diensten aan, zoals stalling, spot-repair, ontstickeren of zelfs als een opdrachtgever in een wagenpark tachografen wil laten inbouwen. Als het noodzakelijk is om een auto te poetsen voor een hogere opbrengst, dan verzorgen we dat ook”, vertelt Jean-Paul Hooikammer. Volgens zijn collega John Engels zorgt de samenwerking tussen Fidron en Hooikammer echt voor een geoliede machine. “Het gehele proces gaat allemaal heel snel, wat prettig is omdat er soms bij inname van een voertuig ook wel wat emotie bij komt kijken. Onze medewerkers zijn allemaal gecertificeerd en vakkundig opgeleid. Met de samenwerking tussen Fidron en Hooikammer kunnen we de klant totaal ontzorgen en bieden we een mobiliteitsproces aan waarmee we uniek in de markt zijn”.

Fidron en Hooikammer Groep: een unieke dienstverlenende tandem | Automotive Online

Fidron en Hooikammer Groep: een unieke dienstverlenende tandem

William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:

Unieke samenwerking

Fidron is een onderdeel van de Hooikammer Groep en is een particulier recherchebureau. Het bedrijf is gespecialiseerd in onderzoek en recovery en hoofdzakelijk actief binnen de automotive-
branche. Dit betekent dat Fidron voor financierings-, lease-, verhuur- en verzekeringsmaatschappijen voertuigen, werktuigen, materieel en andere onderpanden opspoort, inneemt en veiligstelt. Ook verricht het bedrijf onderzoek op het gebied van fraude en diefstal en incasseert het openstaande vorderingen.

Als een voertuig wordt ingenomen, kunnen de emoties soms hoog opspelen en is het des te belangrijker dat de afwikkeling snel en vakkundig wordt geregeld. “Door de nauwe samenwerking tussen Fidron en Hooikammer is binnen een half uur nadat een voertuig is aangetroffen een bergingsvoertuig ter plaatse”, aldus Jean-Paul Hooikammer. “Grote leasemaatschappijen en financieringsmaatschappijen hebben dagelijks te maken met dit soort situaties, bijvoorbeeld als gevolg van een faillissement of indien een debiteur niet aan haar betalingsverplichting kan voldoen. Fidron begeleidt het gehele proces tot de inname van het voertuig zoals het opsporen en het papierwerk, waarna wij als Hooikammer het transport en de aansluitende fleetservice- activiteiten kunnen uitvoeren op basis van de wens van de opdrachtgever.”

Proces afgestemd op wensen klant

Als het betreffende voertuig is binnengekomen bij de vestiging in Steenwijk, wordt er een proces in gang gezet dat is afgestemd op de wensen van de klant. “Denk daarbij aan het regelen van een nieuwe sleutel, het schoonmaken van het in- en exterieur van de auto, het maken van foto’s voor de verkoop en het aanbieden via het door de opdrachtgever gewenste verkoopplatform”, aldus business development manager John Engels. “Daarbij verzorgen we ook de opslag van de persoonlijke spullen die in het voertuig liggen. Omdat het ook regelmatig bedrijfsauto’s betreft, is dat een belangrijk aspect. Die liggen vaak vol met gereedschap”, vertelt Jean-Paul Hooikammer. “Onze opdrachtgevers hebben dus geen omkijken naar dat soort zaken. We bestellen bijvoorbeeld ook sleutels als die ontbreken bij het voertuig. Dat gebeurt allemaal met een maximale transparantie. Klanten kunnen exact volgen in welk deel van het proces een auto zich bevindt, of het voertuig bijvoorbeeld is ingepland voor transport, al op transport is gegaan en of de sleutel al is besteld”.

Tal van diensten.

Verder beschikt Hooikammer in Steenwijk over een milieuvriendelijke wasstraat, die ook geschikt is voor grote bussen. “En we bieden ook nog tal van andere diensten aan, zoals stalling, spot-repair, ontstickeren of zelfs als een opdrachtgever in een wagenpark tachografen wil laten inbouwen. Als het noodzakelijk is om een auto te poetsen voor een hogere opbrengst, dan verzorgen we dat ook”, vertelt Jean-Paul Hooikammer. Volgens zijn collega John Engels zorgt de samenwerking tussen Fidron en Hooikammer echt voor een geoliede machine. “Het gehele proces gaat allemaal heel snel, wat prettig is omdat er soms bij inname van een voertuig ook wel wat emotie bij komt kijken. Onze medewerkers zijn allemaal gecertificeerd en vakkundig opgeleid. Met de samenwerking tussen Fidron en Hooikammer kunnen we de klant totaal ontzorgen en bieden we een mobiliteitsproces aan waarmee we uniek in de markt zijn”.