CarGarantie: ‘Met onze garantie is een langere klantenbinding gegarandeerd’

Oliebollenspecial • “Wij bieden de mogelijkheid aan om 24, 36 en zelfs 48 maanden garantie aan te bieden. Dat is voor de garagehouder een uitstekend verdienmodel.”
Redactie Redactie
• Laatste update:
Luc Baetens: "Het draait erom de klant vast te houden en zekerheid te bieden.” (foto: Cargarantie)

“Onze verlengde garantie is nog nooit zo actueel geweest als op dit moment. Klanten rijden langer door omdat de economische vooruitzichten minder rooskleurig zijn dan een tijdje geleden. Diezelfde berijder wil de zekerheid dat hij desondanks probleemloos verder kan. Daarvoor is onze verlengde garantie een veelgebruikte oplossing”, aldus Luc Baetens van CarGarantie.

Voor Baetens is één ding duidelijk: “Onze verlengde garantie is nog nooit zo actueel geweest als nu. Het draait erom de klant vast te houden en zekerheid te bieden. Om dat te realiseren biedt CarGarantie een uitstekende oplossing aan. De huidige garantietermijn is sinds 1 juli 2022 twaalf maanden, wij bieden de mogelijkheid aan om 24, 36 en zelfs 48 maanden garantie aan te bieden. Dat is voor de garagehouder een uitstekend verdienmodel. En het is voor hem een kans om toch zijn benodigde klantenbinding te realiseren, goed voor de omzet van de werkplaats en onderdelen.”

Voorkom financiële onzekerheid

Europese regels schrijven voor dat de periode van omkering van de bewijslast bij de zogenoemde ‘wettelijke garantie’ in Nederland twaalf maanden is. Dat is gebeurd op 1 juli 2022 en ook Nederland is daarmee conform de Europese conformiteitsregels. Luc Baetens: “In de volksmond wordt dit de ‘wettelijke garantie’ genoemd en die houden in dat een gekocht product moet doen wat je er als koper redelijkerwijs van mag verwachten. Een ondeugdelijk product is dan een product dat te kort is meegegaan bij normaal gebruik. Dat is natuurlijk een beetje vaag, maar wel een begrip waarop die wettelijke garantie is gebaseerd. Met de huidige regeling zowel als met de trend dat automobilisten langer doorrijden, neemt de kans op een garantieclaim toe na een verkoop. En daar moet je als bedrijf op voorbereid zijn. Door de toename van het aantal claims wordt het voor de ondernemer financieel onzeker. Het grotere risico kun je echter onderbrengen bij CarGarantie, door 24 of 36 maanden garantie aan te bieden. De garagehouder kan zich dus het beste gaan indekken tegen onvoorspelbare kosten door het betalen van een premie, anders blijft iedere auto die je aflevert een tikkende tijdbom.”

Alleen maar voordeel

Luc Baetens: “12 maanden garantie is nu de standaard, 24 maanden begint te leven. Om het winstpotentieel onder de aandacht van de garagehouders te brengen, komen we graag bij u langs. Een team van drie man staat in Nederland voor u klaar. Het afgelopen jaar was voor ons succesvol, daarvoor bedanken we iedereen die daaraan heeft meegeholpen. Voor het komende jaar 2023 hebben we alle vertrouwen dat het ook succesvol wordt, want onze garantie was nog nooit zo actueel als nu, het brengt je alleen maar voordeel! Een klantenbestand opbouwen is heel belangrijk. Het is het gedegen bezig zijn met je business en met je bedrijfsrendement. CarGarantie helpt daarbij!”

CarGarantie: ‘Met onze garantie is een langere klantenbinding gegarandeerd’ | Automotive Online

CarGarantie: ‘Met onze garantie is een langere klantenbinding gegarandeerd’

Oliebollenspecial • “Wij bieden de mogelijkheid aan om 24, 36 en zelfs 48 maanden garantie aan te bieden. Dat is voor de garagehouder een uitstekend verdienmodel.”
Redactie Redactie
• Laatste update:
Luc Baetens: "Het draait erom de klant vast te houden en zekerheid te bieden.” (foto: Cargarantie)

“Onze verlengde garantie is nog nooit zo actueel geweest als op dit moment. Klanten rijden langer door omdat de economische vooruitzichten minder rooskleurig zijn dan een tijdje geleden. Diezelfde berijder wil de zekerheid dat hij desondanks probleemloos verder kan. Daarvoor is onze verlengde garantie een veelgebruikte oplossing”, aldus Luc Baetens van CarGarantie.

Voor Baetens is één ding duidelijk: “Onze verlengde garantie is nog nooit zo actueel geweest als nu. Het draait erom de klant vast te houden en zekerheid te bieden. Om dat te realiseren biedt CarGarantie een uitstekende oplossing aan. De huidige garantietermijn is sinds 1 juli 2022 twaalf maanden, wij bieden de mogelijkheid aan om 24, 36 en zelfs 48 maanden garantie aan te bieden. Dat is voor de garagehouder een uitstekend verdienmodel. En het is voor hem een kans om toch zijn benodigde klantenbinding te realiseren, goed voor de omzet van de werkplaats en onderdelen.”

Voorkom financiële onzekerheid

Europese regels schrijven voor dat de periode van omkering van de bewijslast bij de zogenoemde ‘wettelijke garantie’ in Nederland twaalf maanden is. Dat is gebeurd op 1 juli 2022 en ook Nederland is daarmee conform de Europese conformiteitsregels. Luc Baetens: “In de volksmond wordt dit de ‘wettelijke garantie’ genoemd en die houden in dat een gekocht product moet doen wat je er als koper redelijkerwijs van mag verwachten. Een ondeugdelijk product is dan een product dat te kort is meegegaan bij normaal gebruik. Dat is natuurlijk een beetje vaag, maar wel een begrip waarop die wettelijke garantie is gebaseerd. Met de huidige regeling zowel als met de trend dat automobilisten langer doorrijden, neemt de kans op een garantieclaim toe na een verkoop. En daar moet je als bedrijf op voorbereid zijn. Door de toename van het aantal claims wordt het voor de ondernemer financieel onzeker. Het grotere risico kun je echter onderbrengen bij CarGarantie, door 24 of 36 maanden garantie aan te bieden. De garagehouder kan zich dus het beste gaan indekken tegen onvoorspelbare kosten door het betalen van een premie, anders blijft iedere auto die je aflevert een tikkende tijdbom.”

Alleen maar voordeel

Luc Baetens: “12 maanden garantie is nu de standaard, 24 maanden begint te leven. Om het winstpotentieel onder de aandacht van de garagehouders te brengen, komen we graag bij u langs. Een team van drie man staat in Nederland voor u klaar. Het afgelopen jaar was voor ons succesvol, daarvoor bedanken we iedereen die daaraan heeft meegeholpen. Voor het komende jaar 2023 hebben we alle vertrouwen dat het ook succesvol wordt, want onze garantie was nog nooit zo actueel als nu, het brengt je alleen maar voordeel! Een klantenbestand opbouwen is heel belangrijk. Het is het gedegen bezig zijn met je business en met je bedrijfsrendement. CarGarantie helpt daarbij!”