Autodistribution: ‘In anderhalf jaar een solide basis gebouwd om verder te groeien’

Oliebollenspecial • Wat Autodistribution anders doet is dat zij puur werken met zelfstandige ondernemers, die zich onderscheiden met een persoonlijke aanpak.
Redactie Redactie
(foto: Promedia).

Onderdelendistributeur Autodistribution werkt met de zelfstandige Autodistribution-grossiers aan een netwerk van AD Garages en TechExperts. Kees Willemsen, sales directeur bij Autodistribution vertelt dat deze twee concepten een kleine twee jaar geleden zijn opgestart.

“Wij zitten al op schema met zestig garages, de groei zetten we ook in 2023 door. Behalve nieuwe leden werven, ontwikkelen we ook de inhoud van de concepten. Tezamen met onze aangesloten grossiers en garages hebben we veel kennis van de markt en die gebruiken we direct om nieuwe modules te integreren. Door de compacte organisatie van Autodistribution zetten we plannen effectief om in daden. Bijvoorbeeld dat AD Garages hun eigen auto’s, zowel zakelijk als private, in de lease kunnen aanbieden. Elke AD Garage kan daar vanaf nu in meedraaien.” Volgens Willemsen is de internationale garantie een uniek selling point. Deze reparatiegarantie is geldig bij alle AD Garages in het Europese netwerk. Autodistribution had het concept Requal Erkend Reparateur, wat een laagdrempelige formule was rondom het private label van het bedrijf. “Twee jaar geleden zijn we een andere weg ingeslagen, toen kregen we via Parts Holding Europe de mogelijkheid om het internationale concept AD Garage op de markt te brengen”, vervolgt Willemsen.

Exclusiviteit

Wat Autodistribution anders doet is dat zij puur werken met zelfstandige ondernemers, die zich onderscheiden met een persoonlijke aanpak. Verder krijgen grossiers die zich aansluiten bij Autodistribution exclusiviteit op vele vlakken en staan zij op de eerste plaats. Een exclusief concept waarmee ze niet beconcurreerd worden vanuit andere partijen of de distributeur. Zij krijgen daarnaast een gebied voor het uitrollen van hun garageconcepten en exclusieve marketing ondersteuning. “We werken met de grossiers intensief samen en zo komen we samen verder en bouwen we aan een toekomst voor ons allen. We zijn een verlengstuk van hun bedrijf en bieden oplossingen op maat. Die kracht maakt ons allen sterker.”

Opleiding

Willemsen stelt verder dat de opkomst van EV’s belangrijk is op het gebied van garageconcepten. “Daarin kun je meerwaarde bieden door de leden de juiste info te geven en te ondersteunen waar nodig. Daarom bieden wij hiervoor een volledig opleidingsprogramma aan, ook de opleidingen die verplicht zijn om aan de Nederlandse wetgeving te voldoen. Naast de opleidingen krijgen de leden ook toegang tot een technische hotline en remote diagnose aan. In samenwerking met zusterbedrijf GrupEina heeft het autobedrijf toegang tot de grootste technische databank van Europa.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Autodistribution: ‘In anderhalf jaar een solide basis gebouwd om verder te groeien’ | Automotive Online

Autodistribution: ‘In anderhalf jaar een solide basis gebouwd om verder te groeien’

Oliebollenspecial • Wat Autodistribution anders doet is dat zij puur werken met zelfstandige ondernemers, die zich onderscheiden met een persoonlijke aanpak.
Redactie Redactie
(foto: Promedia).

Onderdelendistributeur Autodistribution werkt met de zelfstandige Autodistribution-grossiers aan een netwerk van AD Garages en TechExperts. Kees Willemsen, sales directeur bij Autodistribution vertelt dat deze twee concepten een kleine twee jaar geleden zijn opgestart.

“Wij zitten al op schema met zestig garages, de groei zetten we ook in 2023 door. Behalve nieuwe leden werven, ontwikkelen we ook de inhoud van de concepten. Tezamen met onze aangesloten grossiers en garages hebben we veel kennis van de markt en die gebruiken we direct om nieuwe modules te integreren. Door de compacte organisatie van Autodistribution zetten we plannen effectief om in daden. Bijvoorbeeld dat AD Garages hun eigen auto’s, zowel zakelijk als private, in de lease kunnen aanbieden. Elke AD Garage kan daar vanaf nu in meedraaien.” Volgens Willemsen is de internationale garantie een uniek selling point. Deze reparatiegarantie is geldig bij alle AD Garages in het Europese netwerk. Autodistribution had het concept Requal Erkend Reparateur, wat een laagdrempelige formule was rondom het private label van het bedrijf. “Twee jaar geleden zijn we een andere weg ingeslagen, toen kregen we via Parts Holding Europe de mogelijkheid om het internationale concept AD Garage op de markt te brengen”, vervolgt Willemsen.

Exclusiviteit

Wat Autodistribution anders doet is dat zij puur werken met zelfstandige ondernemers, die zich onderscheiden met een persoonlijke aanpak. Verder krijgen grossiers die zich aansluiten bij Autodistribution exclusiviteit op vele vlakken en staan zij op de eerste plaats. Een exclusief concept waarmee ze niet beconcurreerd worden vanuit andere partijen of de distributeur. Zij krijgen daarnaast een gebied voor het uitrollen van hun garageconcepten en exclusieve marketing ondersteuning. “We werken met de grossiers intensief samen en zo komen we samen verder en bouwen we aan een toekomst voor ons allen. We zijn een verlengstuk van hun bedrijf en bieden oplossingen op maat. Die kracht maakt ons allen sterker.”

Opleiding

Willemsen stelt verder dat de opkomst van EV’s belangrijk is op het gebied van garageconcepten. “Daarin kun je meerwaarde bieden door de leden de juiste info te geven en te ondersteunen waar nodig. Daarom bieden wij hiervoor een volledig opleidingsprogramma aan, ook de opleidingen die verplicht zijn om aan de Nederlandse wetgeving te voldoen. Naast de opleidingen krijgen de leden ook toegang tot een technische hotline en remote diagnose aan. In samenwerking met zusterbedrijf GrupEina heeft het autobedrijf toegang tot de grootste technische databank van Europa.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.