DCDW Podcast met Brian Benstock

DCDW • Welkom allemaal bij onze podcast met de missie de online automotive beter maken. Vandaag het derde deel van de bonuspodcast met Honda-dealer Brian Benstock. In deze aflevering vertelt hij dat winst begint met rekenen en gevaar voor dealers altijd toeslaat wanneer je dat niet verwacht.
Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

Geld tellen 

“Bedrijven zoals Apple hebben bijna onbeperkte budgetten. Ze kunnen in één keer complete autofabrikanten en retailketens kopen. Mensen met een iPhone kopen het volgende model niet omdat het oude model niet goed is. Ze kopen het nieuwe model omdat ze het wíllen kopen. Met een iCar kan het dezelfde kant op gaan. Op dit moment schieten de dealerrendementen in de Verenigde Staten door het dak. Terwijl dealers bezig zijn om hun geld te tellen, wachten nieuwe toetreders hun kans af. Als de concurrentie toeneemt, als fabrikanten en de overheid je niet helpen, dan moet je jezelf helpen. Dealers moeten investeren in online service, online marketing en klantenservice.”

Terugkerende klanten

“Met marketing zorg je ervoor dat meer klanten jouw auto’s willen kopen. Meer klanten per auto betekent een hogere omloopsnelheid. Wij verkopen onze occasionvoorraad gemiddeld twee keer per maand en 19 keer per jaar. De beste klant is een klant die bij jou een auto koopt, terugkomt voor onderhoud en reparatie, en daarna weer een auto bij jou koopt. Aan vaste klanten kan je doorlopend producten en diensten verkopen. Met één transactie zorg je ervoor dat alle afdelingen van het bedrijf geld kunnen verdienen. Het klantenbestand van een dealerbedrijf is de beste basis voor nieuwe transacties.”

Rekenen

“Geld verdienen draait om rekenen. Hoeveel klanten heb je? Hoeveel procent van je klanten kan je vandaag een nieuwe auto verkopen? Hoeveel marge levert een transactie gemiddeld op? Hoeveel rendement levert het andere afdelingen van het bedrijf op? Je moet weten wat je aan elke transactie verdient. Vervolgens hoef je alleen maar te zorgen voor marketing en opvolging. Zorg dat je de telefoon opneemt als de klant contact opneemt. Apple biedt de iPhone aan voor een vast bedrag per maand. Als er een nieuwe iPhone uitkomt, stuur je jouw oude telefoon op en krijg je voor hetzelfde maandbedrag het allernieuwste model. Dat kan Apple ook met auto’s gaan doen. Zorg dat je daar op voorbereid bent.”

Luister de volledige podcast hier:

DCDW Podcast met Brian Benstock | Automotive Online

DCDW Podcast met Brian Benstock

DCDW • Welkom allemaal bij onze podcast met de missie de online automotive beter maken. Vandaag het derde deel van de bonuspodcast met Honda-dealer Brian Benstock. In deze aflevering vertelt hij dat winst begint met rekenen en gevaar voor dealers altijd toeslaat wanneer je dat niet verwacht.
Romy Wielinga Romy Wielinga
• Laatste update:

Geld tellen 

“Bedrijven zoals Apple hebben bijna onbeperkte budgetten. Ze kunnen in één keer complete autofabrikanten en retailketens kopen. Mensen met een iPhone kopen het volgende model niet omdat het oude model niet goed is. Ze kopen het nieuwe model omdat ze het wíllen kopen. Met een iCar kan het dezelfde kant op gaan. Op dit moment schieten de dealerrendementen in de Verenigde Staten door het dak. Terwijl dealers bezig zijn om hun geld te tellen, wachten nieuwe toetreders hun kans af. Als de concurrentie toeneemt, als fabrikanten en de overheid je niet helpen, dan moet je jezelf helpen. Dealers moeten investeren in online service, online marketing en klantenservice.”

Terugkerende klanten

“Met marketing zorg je ervoor dat meer klanten jouw auto’s willen kopen. Meer klanten per auto betekent een hogere omloopsnelheid. Wij verkopen onze occasionvoorraad gemiddeld twee keer per maand en 19 keer per jaar. De beste klant is een klant die bij jou een auto koopt, terugkomt voor onderhoud en reparatie, en daarna weer een auto bij jou koopt. Aan vaste klanten kan je doorlopend producten en diensten verkopen. Met één transactie zorg je ervoor dat alle afdelingen van het bedrijf geld kunnen verdienen. Het klantenbestand van een dealerbedrijf is de beste basis voor nieuwe transacties.”

Rekenen

“Geld verdienen draait om rekenen. Hoeveel klanten heb je? Hoeveel procent van je klanten kan je vandaag een nieuwe auto verkopen? Hoeveel marge levert een transactie gemiddeld op? Hoeveel rendement levert het andere afdelingen van het bedrijf op? Je moet weten wat je aan elke transactie verdient. Vervolgens hoef je alleen maar te zorgen voor marketing en opvolging. Zorg dat je de telefoon opneemt als de klant contact opneemt. Apple biedt de iPhone aan voor een vast bedrag per maand. Als er een nieuwe iPhone uitkomt, stuur je jouw oude telefoon op en krijg je voor hetzelfde maandbedrag het allernieuwste model. Dat kan Apple ook met auto’s gaan doen. Zorg dat je daar op voorbereid bent.”

Luister de volledige podcast hier: