DCDW Podcast 291: Remco Roos van Infotrade

William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Beeld: DCDW

In deze aflevering van DCDW podcast hebben we Remco Roos van Infotrade te gast en gaan we het hebben over een aantal onderwerpen zoals fictieve websites, Google Analytics, social media advertising – wat doe je op de verschillende kanalen en uiteindelijk over wat doe je met data, het belang van data en wat doe je als autobedrijf met data.

Over Remco

Ik ben Remco, ik heb bij een mediabureau gewerkt, bij een uitgever, bij een webbureau. Daarna heb ik ook bij de automotive sector gewerkt als zelfstandige. Ik woon sinds 2 jaar in een dorp, Purmerend, ongeveer een half uur van Amsterdam. Ik kwam in contact met Wilbert, die had het ontzettend druk met Leasetrader en marketingdiensten. En daar vroeg hij of ik hem niet zou kunnen helpen. Zo ben ik er een beetje ingerold en een beetje gaan helpen.

Invloed van nieuwe werkwijze van Google Ads

Jullie hielden je bezig met Google Ads, dat ook wel Google Adverds genoemd werd. Vroeger kon je al aan de slag met slechts 5 cent per klik. Toen had je ook wel professionals nodig om de diensten uit te kunnen voeren. Maar nu heeft Google de opties om te automatiseren. Wat is dan de toegevoegde waarde van een agency zoals jullie die hebben? En zie je dat als een belemmering?

Aan de ene kant wel want het maakt het dan makkelijk en laagdrempelig. Maar ik denk ook dat Google een gat voor zichzelf graaft, omdat het uiteindelijk om een effectieve campagne draait. En als je toch niet over de juiste data beschikt en er uiteindelijk geen gewenst resultaat uit komt, dan mag Google het laagdrempelig maken, maar uiteindelijk draait het om een effectieve campagne.

Een apart dashboard

Het is voor ons als bedrijf zeer belangrijk dat onze klanten precies weten wat er gebeurt en wat we doen. En dat we wederzijds ook kennis met elkaar uitwisselen, want alleen dan kan je de beste campagnes realiseren. Dus het moet nooit eenrichtingsverkeer zijn, het moet juist interesse zijn in elkaars business, kennis met elkaar delen en dan kun je de beste campagnes eruit krijgen.

Een effectieve website

Een website die gemaakt is voor de bezoeker. Het moet een technische oorsprong hebben, een koppeling van allerlei automotive systemen die bij elkaar gekoppeld zijn en op de website staan. Als je bijvoorbeeld een afspraak wilt maken en de enige optie op de website hebt om gegevens achter te laten, dan is dat niet effectief.

Juiste platform/portal als autobedrijf

Veel autobedrijven kiezen traditioneel voor Google Ads en de portals, ook de socials worden steeds belangrijk. Je ziet de verschuiving van Youtube en Instagram en TikTok. En dan zie je de ouderen weer de plaats innemen van de jongeren. Als autobedrijf moet je dus gaan experimenteren hoe interessant de kanalen voor jouw organisatie zijn. Je kiest het platform natuurlijk heel afhankelijk van de doelstelling van jouw autobedrijf. Je hebt bedrijven die heel optimaal heel vaak posten, maar die belanden alleen bij de doelgroep die jouw bedrijf al kennen. Met een klein budget op een heel laagdrempelige manier kun je gewoon je posts die geplaatst worden promoten voor een slimme doelgroep, zoals jouw websitebezoekers en de mensen die daarop lijken. Qua kosten per lead is dit over het algemeen op vernieuwde kanalen wel goedkoper dan Google, omdat de meeste concurrenten ook nog niet daar zijn.

Google analytics 4

Google analytics 4 is de nieuwe standaard van Google. We moeten met z’n allen erop per juni 2023, het heeft te maken met de privacy wetgeving. Het is dus een onderdeel van de ontwikkelingscyclus. De interface is om toe te geven niet makkelijk, het is allemaal nieuw en daar zullen we aan moeten wennen. Ik denk ook dat Google door de snel wijzigende wetgeving gedwongen is heel snel over te stappen en dat het daarom ook qua interface nog een gedoe is. Het is sowieso aan te raden dat eenieder het op tijd aanschaft, dan hebben we heldere KPI’s die we kunnen vergelijken. Je zit dan uiteindelijk met heel wat data, maar uiteindelijk is het verstandig de belangrijkste eruit te gaan pikken.

Slot

Als er een marketeer is, een dealer die een second opinion nodig heeft, kunnen ze in contact komen met InfoTrade automotive, via de website en via het contactformulier kun je een meeting inplannen. Of via LinkedIn – Remco Roos.

Luister de volledige podcast hier:

DCDW Podcast 291: Remco Roos van Infotrade | Automotive Online

DCDW Podcast 291: Remco Roos van Infotrade

William Widjaja William Widjaja
• Laatste update:
Beeld: DCDW

In deze aflevering van DCDW podcast hebben we Remco Roos van Infotrade te gast en gaan we het hebben over een aantal onderwerpen zoals fictieve websites, Google Analytics, social media advertising – wat doe je op de verschillende kanalen en uiteindelijk over wat doe je met data, het belang van data en wat doe je als autobedrijf met data.

Over Remco

Ik ben Remco, ik heb bij een mediabureau gewerkt, bij een uitgever, bij een webbureau. Daarna heb ik ook bij de automotive sector gewerkt als zelfstandige. Ik woon sinds 2 jaar in een dorp, Purmerend, ongeveer een half uur van Amsterdam. Ik kwam in contact met Wilbert, die had het ontzettend druk met Leasetrader en marketingdiensten. En daar vroeg hij of ik hem niet zou kunnen helpen. Zo ben ik er een beetje ingerold en een beetje gaan helpen.

Invloed van nieuwe werkwijze van Google Ads

Jullie hielden je bezig met Google Ads, dat ook wel Google Adverds genoemd werd. Vroeger kon je al aan de slag met slechts 5 cent per klik. Toen had je ook wel professionals nodig om de diensten uit te kunnen voeren. Maar nu heeft Google de opties om te automatiseren. Wat is dan de toegevoegde waarde van een agency zoals jullie die hebben? En zie je dat als een belemmering?

Aan de ene kant wel want het maakt het dan makkelijk en laagdrempelig. Maar ik denk ook dat Google een gat voor zichzelf graaft, omdat het uiteindelijk om een effectieve campagne draait. En als je toch niet over de juiste data beschikt en er uiteindelijk geen gewenst resultaat uit komt, dan mag Google het laagdrempelig maken, maar uiteindelijk draait het om een effectieve campagne.

Een apart dashboard

Het is voor ons als bedrijf zeer belangrijk dat onze klanten precies weten wat er gebeurt en wat we doen. En dat we wederzijds ook kennis met elkaar uitwisselen, want alleen dan kan je de beste campagnes realiseren. Dus het moet nooit eenrichtingsverkeer zijn, het moet juist interesse zijn in elkaars business, kennis met elkaar delen en dan kun je de beste campagnes eruit krijgen.

Een effectieve website

Een website die gemaakt is voor de bezoeker. Het moet een technische oorsprong hebben, een koppeling van allerlei automotive systemen die bij elkaar gekoppeld zijn en op de website staan. Als je bijvoorbeeld een afspraak wilt maken en de enige optie op de website hebt om gegevens achter te laten, dan is dat niet effectief.

Juiste platform/portal als autobedrijf

Veel autobedrijven kiezen traditioneel voor Google Ads en de portals, ook de socials worden steeds belangrijk. Je ziet de verschuiving van Youtube en Instagram en TikTok. En dan zie je de ouderen weer de plaats innemen van de jongeren. Als autobedrijf moet je dus gaan experimenteren hoe interessant de kanalen voor jouw organisatie zijn. Je kiest het platform natuurlijk heel afhankelijk van de doelstelling van jouw autobedrijf. Je hebt bedrijven die heel optimaal heel vaak posten, maar die belanden alleen bij de doelgroep die jouw bedrijf al kennen. Met een klein budget op een heel laagdrempelige manier kun je gewoon je posts die geplaatst worden promoten voor een slimme doelgroep, zoals jouw websitebezoekers en de mensen die daarop lijken. Qua kosten per lead is dit over het algemeen op vernieuwde kanalen wel goedkoper dan Google, omdat de meeste concurrenten ook nog niet daar zijn.

Google analytics 4

Google analytics 4 is de nieuwe standaard van Google. We moeten met z’n allen erop per juni 2023, het heeft te maken met de privacy wetgeving. Het is dus een onderdeel van de ontwikkelingscyclus. De interface is om toe te geven niet makkelijk, het is allemaal nieuw en daar zullen we aan moeten wennen. Ik denk ook dat Google door de snel wijzigende wetgeving gedwongen is heel snel over te stappen en dat het daarom ook qua interface nog een gedoe is. Het is sowieso aan te raden dat eenieder het op tijd aanschaft, dan hebben we heldere KPI’s die we kunnen vergelijken. Je zit dan uiteindelijk met heel wat data, maar uiteindelijk is het verstandig de belangrijkste eruit te gaan pikken.

Slot

Als er een marketeer is, een dealer die een second opinion nodig heeft, kunnen ze in contact komen met InfoTrade automotive, via de website en via het contactformulier kun je een meeting inplannen. Of via LinkedIn – Remco Roos.

Luister de volledige podcast hier: