Wubben: Inzetten op circulair

Oliebollenspecial • Wubben zamelt de afgewerkte olie in en Avista Oil bewerkt deze in eigen raffinaderijen.
Redactie Redactie
• Laatste update:
Marco Adan (links) en Tolga Duran: "Onze certificaten tonen aan hoeveel CO2 je hebt bespaard.” (foto: Promedia)

Wubben handelsmaatschappij werd in 1975 opgericht en is in 2011 onderdeel geworden van Avista Oil. Avista is een pionier van de circulaire economie en is marktleider op het gebied van upcycling van afgewerkte olie. Wubben zamelt de afgewerkte olie in en Avista Oil bewerkt deze in eigen raffinaderijen. De olie-inzamelaar stelt dat ze op deze wijze samen voor het principe ‘closing the loop’ gaan.

Het uitgeven van het CO2-certificaat is bijvoorbeeld erg belangrijk voor het bedrijf. “De circulaire economie wordt steeds belangrijker en klanten kunnen met onze certificaten aantonen hoeveel CO2 ze uitgespaard hebben, ten opzichte van reguliere oliewinning”, stelt directeur Marco Adan (links op de foto). Verder hebben klanten de mogelijkheid om gebruik te maken van sensoren op de tank. “Hierdoor kunnen inzamelingen makkelijker en efficiënter gepland worden, wat minder ritten moet opleveren. Ook dat bespaart dan weer op zijn beurt CO2. In zo’n geval kan het al interessant zijn om een tank die bijvoorbeeld voor veertig procent vol zit, te ledigen, als de chauffeur praktisch bij de buren van zijn bestemmingslocatie staat”, valt sales manager Tolga Duran bij. De meeste inzamelvoertuigen hebben ook meerdere compartimenten waardoor diverse afvalstromen zoals koelvloeistof en remvloeistof apart kunnen worden ingezameld. Met de inzameling en afgifte van de olie hebben we een gesloten loop gecreëerd. Daarom is ons motto: Waar duurzaamheid begint en nooit eindigt”, vervolgt Adan.

Service

Naast het inzamelen van oliefilters, in combinatie met koel- en remvloeistof heeft Wubben ook een online klantportal. Hier kunnen relaties niet alleen opdrachten aanmelden, maar ook overzichten van hun verbruik en andere informatie vinden. “Aan het einde van het jaar krijgen de klanten een CO2-certificaat, maar op deze klantenportal kunnen ze daarvoor al een tussenstand zien. Verder zijn begeleidingsbrieven en nota’s hier ook uit te downloaden. Het klantenportal is verder ook direct gelinkt aan onze chauffeurs. Dus zodra een opdracht in het plansysteem wordt ingevoerd kan de desbetreffende chauffeur in real time kijken of het in zijn huidige rit past”, legt Duran uit.

Vooruitblik

Adan denkt dat het komende jaar vooral service en snelheid belangrijk gaan zijn. Daarnaast benoemt hij ook de juiste prijsstelling. Adan: “We hebben een landelijke dekking met onze locatie in Roosendaal. Ook Avista Oil B.V. in Elst is onderdeel van de Avista groep. De klant wil gewoon dat het snel bij hem geregeld is. Meestal wordt er gebeld dat de tank vol zit of dat hij overloopt, dan moet je snel kunnen reageren” Duran stelt daarnaast dat ook het behoud van de volumes belangrijk gaat zijn. “Wij hebben er vertrouwen in dat we met onze service en diensten het verschil maken en hiermee verschillende groepen gaan binnenhalen. Wij zijn al koploper in Nederland en daarom is ook behoud en goede service naar klanten cruciaal voor ons. Een belangrijk aspect daarvan is duidelijk en proactief communiceren met klanten. Als de vergoedingen van gereraffineerde olie aan de achterzijde omhoog gaan, moeten onze klanten daar ook baat bij hebben. Dan genieten onze klanten aan de voorkant ook van de hogere vergoeding.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

Meer lezen over Wubben

Wubben: Inzetten op circulair | Automotive Online

Wubben: Inzetten op circulair

Oliebollenspecial • Wubben zamelt de afgewerkte olie in en Avista Oil bewerkt deze in eigen raffinaderijen.
Redactie Redactie
• Laatste update:
Marco Adan (links) en Tolga Duran: "Onze certificaten tonen aan hoeveel CO2 je hebt bespaard.” (foto: Promedia)

Wubben handelsmaatschappij werd in 1975 opgericht en is in 2011 onderdeel geworden van Avista Oil. Avista is een pionier van de circulaire economie en is marktleider op het gebied van upcycling van afgewerkte olie. Wubben zamelt de afgewerkte olie in en Avista Oil bewerkt deze in eigen raffinaderijen. De olie-inzamelaar stelt dat ze op deze wijze samen voor het principe ‘closing the loop’ gaan.

Het uitgeven van het CO2-certificaat is bijvoorbeeld erg belangrijk voor het bedrijf. “De circulaire economie wordt steeds belangrijker en klanten kunnen met onze certificaten aantonen hoeveel CO2 ze uitgespaard hebben, ten opzichte van reguliere oliewinning”, stelt directeur Marco Adan (links op de foto). Verder hebben klanten de mogelijkheid om gebruik te maken van sensoren op de tank. “Hierdoor kunnen inzamelingen makkelijker en efficiënter gepland worden, wat minder ritten moet opleveren. Ook dat bespaart dan weer op zijn beurt CO2. In zo’n geval kan het al interessant zijn om een tank die bijvoorbeeld voor veertig procent vol zit, te ledigen, als de chauffeur praktisch bij de buren van zijn bestemmingslocatie staat”, valt sales manager Tolga Duran bij. De meeste inzamelvoertuigen hebben ook meerdere compartimenten waardoor diverse afvalstromen zoals koelvloeistof en remvloeistof apart kunnen worden ingezameld. Met de inzameling en afgifte van de olie hebben we een gesloten loop gecreëerd. Daarom is ons motto: Waar duurzaamheid begint en nooit eindigt”, vervolgt Adan.

Service

Naast het inzamelen van oliefilters, in combinatie met koel- en remvloeistof heeft Wubben ook een online klantportal. Hier kunnen relaties niet alleen opdrachten aanmelden, maar ook overzichten van hun verbruik en andere informatie vinden. “Aan het einde van het jaar krijgen de klanten een CO2-certificaat, maar op deze klantenportal kunnen ze daarvoor al een tussenstand zien. Verder zijn begeleidingsbrieven en nota’s hier ook uit te downloaden. Het klantenportal is verder ook direct gelinkt aan onze chauffeurs. Dus zodra een opdracht in het plansysteem wordt ingevoerd kan de desbetreffende chauffeur in real time kijken of het in zijn huidige rit past”, legt Duran uit.

Vooruitblik

Adan denkt dat het komende jaar vooral service en snelheid belangrijk gaan zijn. Daarnaast benoemt hij ook de juiste prijsstelling. Adan: “We hebben een landelijke dekking met onze locatie in Roosendaal. Ook Avista Oil B.V. in Elst is onderdeel van de Avista groep. De klant wil gewoon dat het snel bij hem geregeld is. Meestal wordt er gebeld dat de tank vol zit of dat hij overloopt, dan moet je snel kunnen reageren” Duran stelt daarnaast dat ook het behoud van de volumes belangrijk gaat zijn. “Wij hebben er vertrouwen in dat we met onze service en diensten het verschil maken en hiermee verschillende groepen gaan binnenhalen. Wij zijn al koploper in Nederland en daarom is ook behoud en goede service naar klanten cruciaal voor ons. Een belangrijk aspect daarvan is duidelijk en proactief communiceren met klanten. Als de vergoedingen van gereraffineerde olie aan de achterzijde omhoog gaan, moeten onze klanten daar ook baat bij hebben. Dan genieten onze klanten aan de voorkant ook van de hogere vergoeding.”

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.