DCDW Podcast 289: Joost Cardoen

Redactie Redactie
• Laatste update:
Beeld: DCDW

Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast met de missie de online automotive beter maken. Vandaag hebben we hoog Belgisch bezoek namelijk Joost Cardoen is hier in Eden om te praten over zijn nieuwste avontuur bij Xpower, ookwel Hypercharge genoemd. Joost, Leuk dat je er bent. Kun je onze luisteraars, onze Belgische luisteraars ook en onze Nederlandse luisteraars wat meer vertellen over wie ben je en wat doe je.

Over Joost Cardoen

“Ik zelf zit al ongeveer dertig jaar in deze sector. Wij zijn heel klein begonnen in Belgie met een bedrijf TurboData. En zo zijn we ook in Nederland terecht gekomen en heel sterk gegroeid. We hebben de Peugeot dealers, de Renault dealers, de Citroën dealers, de Honda dealers geautomatiseerd in Nederlands, dan heb ik het over 30 jaar geleden. En we zijn heel sterk gegroeid, ook in Duitsland en in Frankrijk. En toen waren we de grootste DMS leverancier in Europa. En op dat ogenblik is ADP Automotive, die de grootste speler was in de Verenigde Staten, ook naar Europa gekomen om samen te werken. Ik heb ongeveer alle acquisities meegemaakt in Europa, Duitsland, Italie, Spanje, Nordic, ontzettend veel gegroeid en dat ging heel goed.”

ADP in Europa

Om te beginnen, hun idee en strategie was vrij eenvoudig. Zij gingen als grote amerikaanse speler naar al die constructeurs en met hun relaties die ze hadden. Ze gingen de informatisering doen van de dealers. Nu op een bepaald ogenblik na al die acquisities om een idee te geven zaten we al op ongeveer 35 DMS-systemen. En de systemen deden het goed om de verkoop van de nieuwe wagens van het merk in een bepaald klant te doen. En vooral met de belastingswetgeving en al. Met dat soort toestanden werd er allemaal mee rekening gehouden. We hebben heel wat DMS’sen kunnen vereenvoudigen. Maar dat kwam toch wel op een grens. De Amerikanen hebben op een bepaald moment nogal eenzijdig de grootste speler in UK gekocht.
Ze kochten het vooral voor de markt, maar ze dachten ook “met dit product gaan we het gaan maken in Europa.” Maar men had niet zo goed begrepen vanuit de britse hoek dat dit in feite niet zo eenvoudig was in vergelijking met een engels product naar Amerika halen, en een engels product naar Europa halen. Je kan een engels product in Zuid-afrika kwijt spelen, of HongKong of Australië. Een tweede element was dat het digitale niet naar Europa kwam; men had in de States de afdeling van general motor opgekocht. En dat was ook geen succes. Dat heeft ontzettend veel geld gekost en het kwam verder niet naar Europa. Dus in Europa zaten we met een wirwar van producten, DMS, alleen maar voor nieuwe auto’s te verkopen en geen digitaal. Xpower biedt XDMS (DMS) aan in de automobiel, trucks en machine wereld aan. Daarnaast bracht het recent HyperDealer op de markt.

Truck dealers en autodealers: verschil of overeenkomsten

Het is een beetje complexer bij trucks. Een truck motor heeft zijn nummer. Bepaalde stukken moet je dus meer rigoureus gaan opvolgen dan in een personen wagen en er zijn meer technische controles enzovoorts. Wat je ook ziet, is dat de truck wereld niet achter is op het gebied van de informatisering, maar bij de personen wagens is er heel wat onder druk van de constructeurs, daar is men heel wat verder gegaan om de zaken te realiseren. Dus er is wel een verschil. 

Voordelen van HyperDealer

Een is dat je de best-practice die sowieso in je bedrijf aanwezig is gaat formaliseren, zodanig dat iedereen in jouw bedrijf werkt zoals je denkt dat het moet gebeuren. En dat het zo eenvoudig mogelijk kan gebeuren voor al jouw medewerkers. Ook als het nieuwe medewerkers zijn je kan perfect je best-practice niet alleen formeel opleggen. Men ziet wat men dacht dat goed was, maar juist moet verbeterd worden, en dat is het een kwestie van seconden om dat aan te passen en dat maakt het zo krachtig. Ten tweede, kan geïntegreerd worden met bestaande systemen en aanpasbaar en laat toe de dealer best-practice processen werkelijk uit te voeren

Slot

Als nou dealers autobedrijven meer over willen weten, hoe komen ze dan met jou in contact? Ze kunnen gewoon op hyperportal.io en hyperdealer.io gaan.

Luister hier de volledige podcast:

https://www.dcdw.nl/podcast/podcast-289-joost-cardoen-van-xpower/

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.

DCDW Podcast 289: Joost Cardoen | Automotive Online

DCDW Podcast 289: Joost Cardoen

Redactie Redactie
• Laatste update:
Beeld: DCDW

Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast met de missie de online automotive beter maken. Vandaag hebben we hoog Belgisch bezoek namelijk Joost Cardoen is hier in Eden om te praten over zijn nieuwste avontuur bij Xpower, ookwel Hypercharge genoemd. Joost, Leuk dat je er bent. Kun je onze luisteraars, onze Belgische luisteraars ook en onze Nederlandse luisteraars wat meer vertellen over wie ben je en wat doe je.

Over Joost Cardoen

“Ik zelf zit al ongeveer dertig jaar in deze sector. Wij zijn heel klein begonnen in Belgie met een bedrijf TurboData. En zo zijn we ook in Nederland terecht gekomen en heel sterk gegroeid. We hebben de Peugeot dealers, de Renault dealers, de Citroën dealers, de Honda dealers geautomatiseerd in Nederlands, dan heb ik het over 30 jaar geleden. En we zijn heel sterk gegroeid, ook in Duitsland en in Frankrijk. En toen waren we de grootste DMS leverancier in Europa. En op dat ogenblik is ADP Automotive, die de grootste speler was in de Verenigde Staten, ook naar Europa gekomen om samen te werken. Ik heb ongeveer alle acquisities meegemaakt in Europa, Duitsland, Italie, Spanje, Nordic, ontzettend veel gegroeid en dat ging heel goed.”

ADP in Europa

Om te beginnen, hun idee en strategie was vrij eenvoudig. Zij gingen als grote amerikaanse speler naar al die constructeurs en met hun relaties die ze hadden. Ze gingen de informatisering doen van de dealers. Nu op een bepaald ogenblik na al die acquisities om een idee te geven zaten we al op ongeveer 35 DMS-systemen. En de systemen deden het goed om de verkoop van de nieuwe wagens van het merk in een bepaald klant te doen. En vooral met de belastingswetgeving en al. Met dat soort toestanden werd er allemaal mee rekening gehouden. We hebben heel wat DMS’sen kunnen vereenvoudigen. Maar dat kwam toch wel op een grens. De Amerikanen hebben op een bepaald moment nogal eenzijdig de grootste speler in UK gekocht.
Ze kochten het vooral voor de markt, maar ze dachten ook “met dit product gaan we het gaan maken in Europa.” Maar men had niet zo goed begrepen vanuit de britse hoek dat dit in feite niet zo eenvoudig was in vergelijking met een engels product naar Amerika halen, en een engels product naar Europa halen. Je kan een engels product in Zuid-afrika kwijt spelen, of HongKong of Australië. Een tweede element was dat het digitale niet naar Europa kwam; men had in de States de afdeling van general motor opgekocht. En dat was ook geen succes. Dat heeft ontzettend veel geld gekost en het kwam verder niet naar Europa. Dus in Europa zaten we met een wirwar van producten, DMS, alleen maar voor nieuwe auto’s te verkopen en geen digitaal. Xpower biedt XDMS (DMS) aan in de automobiel, trucks en machine wereld aan. Daarnaast bracht het recent HyperDealer op de markt.

Truck dealers en autodealers: verschil of overeenkomsten

Het is een beetje complexer bij trucks. Een truck motor heeft zijn nummer. Bepaalde stukken moet je dus meer rigoureus gaan opvolgen dan in een personen wagen en er zijn meer technische controles enzovoorts. Wat je ook ziet, is dat de truck wereld niet achter is op het gebied van de informatisering, maar bij de personen wagens is er heel wat onder druk van de constructeurs, daar is men heel wat verder gegaan om de zaken te realiseren. Dus er is wel een verschil. 

Voordelen van HyperDealer

Een is dat je de best-practice die sowieso in je bedrijf aanwezig is gaat formaliseren, zodanig dat iedereen in jouw bedrijf werkt zoals je denkt dat het moet gebeuren. En dat het zo eenvoudig mogelijk kan gebeuren voor al jouw medewerkers. Ook als het nieuwe medewerkers zijn je kan perfect je best-practice niet alleen formeel opleggen. Men ziet wat men dacht dat goed was, maar juist moet verbeterd worden, en dat is het een kwestie van seconden om dat aan te passen en dat maakt het zo krachtig. Ten tweede, kan geïntegreerd worden met bestaande systemen en aanpasbaar en laat toe de dealer best-practice processen werkelijk uit te voeren

Slot

Als nou dealers autobedrijven meer over willen weten, hoe komen ze dan met jou in contact? Ze kunnen gewoon op hyperportal.io en hyperdealer.io gaan.

Luister hier de volledige podcast:

https://www.dcdw.nl/podcast/podcast-289-joost-cardoen-van-xpower/

Geplaatst in rubriek:
Redactie
Redactie

De redactie van Automotive is dagelijks op zoek naar het laatste nieuws uit de autobranche. Heeft u een tip voor ons? Stuur dan een mail naar redactie@automotive-online.nl, of bel 010 - 280 1000.